Site icon מקומונט לוד

פרויקט התחדשות עירונית הס-גולדברג יוצא לדרך

עיריית לוד, החברה הכלכלית לוד, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וחברת יומנטרה, השיקו הבוקר את פרויקט הס-גולדברג ברחוב דוד המלך. לאחר שנים של תכנון ועבודה מאומצת, פרויקט הס-גולדברג הוא הסנונית הראשונה להתחדשות עירונית במסלול רשויות מקומיות בעיר ואחריה צפויים להגיע פרויקטים רבים, בהיקף של כ- 80% משטחה של העיר שכבר קיבלו אישורים וחלקם בתהליכי שיווק.

לדברי ראש העיר יאיר רביבו בטקס ההשקה: “אתמול חגגנו את חגה של העיר ירושלים, היום חוגגים את חגה של העיר לוד ומתחילים בבנייה מחדש וחיבור כל חלקי העיר יחד. העיר משנה את פניה אל העתיד ו-80% ממבני העיר יעברו פרויקט התחדשות עירונית בשנים הבאות. העיר שאנו רואים היום תשתנה לטובה ותהיה מרכז הדיור, המסחר והתעסוקה הטובה ביותר במרכז הארץ כבר בשנים הקרובות”.

צילום: מקומונט לוד
צילום: מקומונט לוד

טקס ההשקה של הפרויקט מסמל את המעבר משלב תכנון המהפכה בעיר לשלב הביצועי – השלב שבו היזמים עולים לקרקע לעבודות. הפרויקט יכלול בינוי-פינוי ובכך יאפשר לתושבי הסביבה לעבור לדירות חדשות מיד בסיומו. עבור כך, הקצתה עיריית לוד, שטח ציבורי של מבנה הספרייה הוותיקה בעיר – “לדורות” שכעת עוברת למבנה זמני אך צפויה בהמשך הדרך לעבור למשכן קבע חדש שיבנה.

אלעזר במברגר, מנכ”ל הרשות להתחדשות עירונית ציין כי: “תכנית הס-גולדברג, אשר מתחילה להתממש היום, מהווה בשורה של ממש לעיר לוד ותושביה. המבנים הישנים יחודשו, איכות החיים תעלה וכן תיווצר סביבת מגורים בעלת תמהיל שימושים.”

הדמית התכנון במתחם לאה גולדברג בשד’ דוד המלך בלוד. באדיבות: דוברות עיריית לוד
הדמיית תכנית מתחם לאה גולדברג. באדיבות משרד HQ ארכיטקטים

התוכנית היא יוזמה של עיריית לוד וכלכלית לוד באמצעות מנהלת ההתחדשות העירונית בעיר (“המבואה”), ושותפים לה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בתכנון של HQ אדריכלים ובניהול פז כלכלה והנדסה.

במתחם הס-גולדברג, המתפרש על שטח של 368 דונם, צפויים להיבנות 3572 יחידות דיור במבני מגורים בני 9-25 קומות ופיתוח של פארק רחב ידיים לצד מסילת הרכבת.