Site icon מקומונט לוד

פרסום ראשון || אחרי הפיצול ב”משותפת” – חברת מועצת העיר לוד פידאא שחאדה מתפטרת מתפקידה בעירייה

פידא שחאדה

פידא שחאדה. צילום: צילום מסך, פייסבוק

פחות מ-72 שעות אחרי הפיצול הפוליטי הדרמטי בין המפלגות הערביות המרכיבות את הרשימה המשותפת, הפתעה גם במועצת העיר לוד כשחברת המועצה פידא שחאדה, שנחשבת לסמן הקיצוני בין מרכיבי הרשימה הערבית המאוחדת במועצת העיר, הודיעה לפני זמן קצר כי החליטה לפרוש מתפקידה ולהמשיך לפעול למען הציבור מבחוץ.

בפוסט ארוך שפרסמה פידא שחאדה היא לא מציינת קשר בין הפיצול ברשימה הארצית לבין המהלך האישי שלה כאן בלוד, אך מבט נוסף יגלה שהפרישה של פידא נועדה על מנת להקים התארגנות חדשה בלוד ושמה “השפעה – לוד”, כשעל פי הצהרותיה של שחאדה מטרותיה הן “להעצים את החברה הערבית בעיר, לדחוף לפתרונות בדיור ובחינוך ובביטחון האישי… ויכולת לדאוג לעתיד למשפחות שלנו בעיר שלנו”, כך שלא מופרך להעריך שמדובר בהתארגנות פוליטית חדשה, לקראת ריצה עצמאית בעוד כשנה בבחירות המקומיות – ללא מחויבות לכלל מרכיבי הרשימה המשותפת לשעבר.

כאמור, בפוסט שפרסמה שחאדה, בערבית ועברית, היא כותבת כך: “תושבים ותושבות יקרים. בשנת 2018 בחרתם בי לייצג אתכם במועצת העיר לוד, כחלק מסיעה מאוחדת שבאה לעבוד יחד, עבור כל תושבי ותושבות לוד. במשך כל השנים האלה עשיתי כל שביכולתי כחברת מועצה וכפעילה חברתית ופוליטית כדי לדאוג לאינטרסים של החברה הערבית בלוד, לפעול למען שוויון זכויות, לדאוג למשאבים ההולמים את חלקנו היחסי באוכלוסיית העיר, עבדתי ימים כלילות בשטח, בפגישות עם אנשים ובכל מסדרון רשמי אפשרי, למען עתיד העיר לוד ועתיד ילדינו כולנו, ערבים ויהודים.”

עוד מוסיפה פידא: “לאורך כל השנים אני מנסה לייצג את הקול האמיתי של הציבור הערבי, הקול השקוף, הקול שלא נשמע. מאז אירועי מאי 2021 אני עוברת מתקפות בלתי פוסקות, מקצועיות, אישיות וגם משפחתיות, כדי לנסות להעלים את הקול שלי, שהוא בעצם שלכם. למרות כל ניסיונותי לייצר עבודה מקצועית ועניינית אני נתקלת שוב ושוב בהנהלת עיר אטומה.”

“העירייה בראשות יאיר רביבו הפכה למקום שאי אפשר לעשות בו שינוי, גם לאחר שנה וחצי מאז אירועי מאי. במקום לפעול לתיקון, לשוויון, להעצמה, לפיוס, ולביטחון. ראש העיר יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש, בוחרים יום יום להדיר את הציבור שלנו, להתייחס אלינו כאל איום, או לא להתייחס אלינו בכלל.”, כך לדבריה.

והיא ממשיכה: “רק בימים האחרונים כולנו היינו עדים למחסור הבסיסי בציוד בבתי ספר ובגנים, הריסת בתים וצווי הריסה שממשיכים להגיע לתושבי העירייה, ופתרונות אין. דחיקת הציבור שלנו, יותר משליש מהעיר, הפכה לשיטה. ואז, כדי להוסיף חטא על פשע, עומד ראש העיר מול המצלמות ומזהיר את המדינה מכך שלוד על סף שריפה, כשהוא זה שעומד עם הגפרור. חוסר הדאגה לחינוך, לרווחה, לדיור ולביטחון שלנו מעודד את ארגוני הפשיעה, ומעצים את הייאוש. חייבים לשים לזה קץ.”

“מאז עזיבת הקואליציה אני מנסה להשפיע מהצד השני, מהאופוזיציה. אבל למרות הנצחונות הספורים, אני מקשיבה לציבור הבוחרים שלי ושומעת את התסכול והכאב. אלו גם התסכולים והכאבים שלי. לכן, לאחר מחשבה רבה, אשר נעשתה בלב כבד, החלטתי להתפטר ממועצת העיר ולפרוש מעבודה הרשמית בעירייה.

“זה כמובן לא אומר שאני מפסיקה לשרת את הציבור שלי. ההיפך הוא הנכון. בחודשים האחרונים אני ומתנדבות ומתנדבים רבים אחרים פועלים במרץ על הקמת תנועה מחוץ לעירייה: השפעה – לוד. מטרת התנועה להעצים את החברה הערבית בעיר, לדחוף לפתרונות בדיור ובחינוך ובביטחון האישי. כבר עשרות רבות הצטרפו. ואני רוצה אתכם איתי.”

“לא נשתוק על אפליה. לא נשתוק על גזענות. מגיע לנו את מה שמגיע לכל אזרח במדינה – היכולת לחנך את הילדים שלנו בכבוד, להרגיש ביטחון ברחובות שלנו, ויכולת לדאוג לעתיד למשפחות שלנו בעיר שלנו. על זאת אנחנו נמשיך להיאבק, בין אם בתוך משרדי העירייה או מחוץ להם, ברחובות, בבתי הספר ובתקשורת. תצטרפו אלי , ביחד נשפיע על עתיד העיר, שתהפוך להיות עיר של כולנו.” מסכמת פידה שחאדה את דבריה.