Site icon מקומונט לוד

פרס החינוך הארצי – למערכת החינוך של לוד!

חודשיים לאחר שקיבלה את פרס החינוך המחוזי – זכתה מערכת החינוך של לוד להכרה נוספת והפעם בדמות זכייה הסטורית, לראשונה בתולדות העיר, בפרס החינוך הארצי  שר החינוך נפתלי בנט: “אני גאה באנשי החינוך בלוד”

ט”ו בשבט שמח בלוד בשנת ה-70 למדינת ישראל ולשחרורה של העיר. אתמול בשעות אחה”צ, התקשר שר החינוך, נפתלי בנט, לראש העיר יאיר רביבו ובישר לו כי העיר לוד זכתה בפרס החינוך הארצי לשנת תשע”ז. בהודעה מוקלטת שהפיץ השר בכל הרשתות והקבוצות בעיר הוא אומר: “שלום לכל אנשי החינוך ומנהלי בתי הספר, המורים והגננות בעיר לוד, מדבר נפתלי בנט, שר החינוך שלכם, לפני כמה דקות עדכנתי את ראש העיר, הודעתי לו שאתם בעיר לוד, זכיתם בפרס החינוך היישובי בשנת ה-70 למדינה.

https://yehudili.co.il/wp-content/uploads/2018/01/lod_mp3.ogg?_=1

 

“אתם לא מבינים כמה אני גאה בכם, אתם כולכם, במסירות היוצאת דופן שלכם, השקעתם בשנים האחרונות כל כך הרבה למען המטרה החשובה ביותר, וזה הזנקת רמת החינוך והערכים וההישגים בעיר לוד, יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, כולם יחד נרתמו למאמץ הכביר הזה והוכחתם שאם רוצים אפשר. אז אני רק מאחל לכם שתמשיכו.. תעבירו לכל המורים את ההוקרה שלי, את ההצדעה שלי, את ההערכה שלי, ומעל לכל את האהבה העמוקה שלי אליכם, תודה לכם שאתם עושים חינוך באהבה גדולה, לילה טוב, נפתלי בנט”.

מגיעות להם כל המחמאות. בתמונה: ראש העיר יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש, מנכל העירייה, מנהל אגף החינוך ומנהלת מח’ חינוך יסודי. באדיבות עיריית לוד

ההודעה המשמחת הגיעה כחודשיים בלבד לאחר שהעיר לוד זכתה בפרס החינוך המחוזי. בתחילת דצמבר סיירה בלוד הועדה היוקרתית של פרס החינוך הארצי בראשותה של גילה נגר, המשנה למנכ”ל משרד החינוך, והתרשמה מהעשייה החינוכית הענפה, מהתנופה המשמעותית ומהתהליך האדיר שהתחולל בכל מסגרות החינוך בעיר, בדגש על מתן מענה הוליסטי בחברה רב תרבותית ומאתגרת הקיימת בלוד.

ברכות ומחמאות מכל אנשי המקצוע

בדבריו לחברי ועדת הפרס, ציין ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו כי העיר לוד עברה בארבע השנים האחרונות מהתמסכנות למצוינות וכי הפרס מגיע ללוד בשל התהליך שעברה העיר, הגדול והמשמעותי ביותר מכל עיר אחרת במדינה.

מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, עמליה חיימוביץ שהשתתפה בסיור, ציינה בין היתר: “יש בלוד חשיבה אסטרטגית עמוקה לטווח הארוך. אין בלוד את המילה אי אפשר. אני חושבת שזאת העיר שמגיע לה פרס החינוך הארצי”.

יו”ר הועדה גילה נגר, המשנה למנכ”ל משרד החינוך ציינה במהלך הסיור: “האומץ האמונה והאהבה ניכרים בעשייה החינוכית בעיר לוד. התרשמתי מאוד מהאומץ של הנהגת העיר לקבל החלטות ולהוביל שינויים, מהאמונה בילדים ובצוותי ההוראה, ומאהבה שראינו בעיניים. יש כאן עיר של אנשים והצלחה לגעת ולחבר את כולם”.

יצוין כי בכל שנה, מקבלים 5 יישובים במחוזות השונים בארץ, את פרס החינוך הארצי. הישגי החינוך בלוד, קיבלו ביטוי כבר בשנת 2014, כאשר בית ספר “נווה שלום” בשכונת הרכבת בלוד, זכה בפרס חינוך ארצי כבי”ס בודד מבין כל בתי הספר בעיר. החינוך בלוד המשיך לדהור קדימה ובשנת 2017 כאמור, זכתה כל מערכת החינוך בעיר בפרס החינוך המחוזי. בראשית השנה התבשר בי”ס “אשכול” בלוד כי המורה ג’ני איטלמן, זכתה בפרס החינוך המחוזי כמורה מצטיינת. וכעת, הבשורה הגדולה והמשמעותית ביותר, הודעתו של שר החינוך על זכייתה של לוד בפרס החינוך הארצי.

יוסי הרוש, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: “החינוך בראש ובגדול! פרס החינוך הארצי הוא לא רק תעודה, אלא פרי של עמל והשקעה שמתרחשים כאן יום יום בעיר שלנו, הודות למנהלים הנהדרים, למורים ולמורות, לגננות ולסייעות, להנהגת ההורים, לצוותי הפיקוח ולאלפי התלמידים המדהימים שלנו. מזל טוב!”

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “כולי נרגש מהודעתו של שר החינוך, נפתלי בנט אשר התקשר אליי אישית ובישר לי כי העיר לוד זכתה בפרס החינוך הארצי לראשונה בתולדות העיר. זהו הפרס היוקרתי ביותר שזכתה בו העיר והוא מבטא את המהפכה הגדולה, שמתחוללת ב”ה בעיר בשנים האחרונות. מעיר נחשלת וחבוטה בעבר, לעיר שמזנקת קדימה וקוטפת כל פרס. זהו הישג ענק נוסף למערכת החינוך הנפלאה שלנו, וביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, על עמידה באתגרי החינוך ועל שיתוף פעולה פורה ומצמיח. תודתי לסגני היקר יוסי הרוש, לחברי המועצה, למנכ”ל, לעובדי אגף החינוך, לכל צוותי ההוראה, המנהלים והנהגת ההורים, לאנשי משרד החינוך בראשות שרי החינוך ב-20 השנה האחרונות, שמלווים את העיר בטיפול נקודתי, שהיום אנו טועמים מפירותיו המתוקים, ולכם תושבים יקרים שהאמנתם שהמונח ‘החינוך בראש’ הוא לא סיסמא אלא דרך חיים שאנו צועדים בה. אנו עושים את עבודתנו באמונה, באומץ ובאהבה ואנו הכי ראויים לפרס! בע”ה, נעשה ונצליח”.