Site icon מקומונט לוד

פרץ התאכזב ושרף

תושב לוד, שפרץ לרכב בשעת לילה מאוחרת, התאכזב לגלות בתוכו רק שרשרת תפילה. הוא לקח את השרשרת, שרף את הרכב והתפלל שלא ייתפס. כעת הוא מואשם בפריצה והצתה.

אילוסטרציה    צילום: דובר צה”ל

מה יעשה גבר שהשקיע מאמץ וזמן בפריצה לרכב רק כדי לגלות שהשלל היחיד בתוכו הוא מחרוזת תפילה? לתושב לוד בן 35 התשובה הייתה ברורה: הוא הוציא מכיסו מצית, הדליק איש והצית את הרכב.

כך עולה מכתב אישום שהוגש נגד האיש בבית המשפט המחוזי בלוד, המתאר אירוע שהתרחש ב-7 למאי בשעה 3:45 לפנות בוקר. בשעה זו, לפי כתב האישום, הגיע הנאשם לרחוב דוד ברוך בלוד. בחנייה ברחוב, סמוך לגדר המתנ”ס, בין עצים וסמוך לבנייני מגורים, הוא מצא רכב טרנזיט חונה, השייך לאחד מתושבי הרחוב.

ככל הנראה מבחוץ נראה לו הרכב מבטיח, ולפי כתב האישום נעזר האיש במוט ברזל שהכניס לחלון האחורי ברכב, ולאחר מאמץ ניכר הצליח לפתוח באמצעותו את החלון, להכניס יד פנימה, ולפתוח מבפנים את דלת הנוסע שליד הנהג. כאשר הצליח להיכנס למושב הנהג התברר לו שבניגוד לציפיות, מאמצי הפריצה לא השתלמו, ובפנים המתין לו רק מכשיר רדיו דיסק מיושן, שרשרת תפילה וכמה עטים. את השלל המועט, כולל העטים, לקח הגבר איתו, אך את אכזבתו, או שאולי ניסיון לכסות את עקבותיו, הביע באמצעות אש. הוא הוציא מכליו מצית, והשתמש בה כדי לשרוף את מושב הנוסע שליד הנהג. לאחר שהאש אחזה במושב נמלט הגבר מהמקום.

כתוצאה ממעשיו נשרף לחלוטין מושב הנוסע שליד הנהג, ואלמלא שכנים שהבחינו ברכב שעולה בלהבות, היה נשרף הרכב כליל. הנזק שנגרם למושב הוערך בעלות של 3800 שקלים, את הערך הסנטימנטאלי של שרשרת התפילה שנגנבה לא ניתן היה להעריך בשקלים. בבית המשפט נטען כי האיש פרץ לרכב, שילח אש במזיד וגנב ממנו רכוש, וכעת הוא ניצב מול מספר סעיפי אישום הכוללים הצתה, פריצה לרכב בכוונה לבצע פשע, היזק לרכוש בזדון וגניבה מרכב. הפרקליטות הודיעה שבמידה והנאשם יימצא אשם במעשים היא עשויה לדרוש עונש מאסר בפועל.