Site icon מקומונט לוד

קבינט הדיור אישר את יוזמת משרד הבינוי והשיכון לבניית מתחם מועדף לדיור בלוד

המתחם אשר בסה”כ יכלול כ-4,000 יחידות דיור, וכן שטחי מסחר ותעסוקה, מהווה עתודה אסטרטגית להמשך פיתוחה של העיר. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט: “פיתוח העיר לוד יהווה פתרון איכותי למצוקת הדיור במרכז הארץ”

יבנו 4,000 יחידות דיור חדשות. צילום: עמיעד טאוב

קבינט הדיור אישר היום (ב’) את הצעת משרד הבינוי והשיכון להקמת מתחם מועדף לדיור בלוד. במסגרת כך, יקוצרו משמעותית לוחות הזמנים להוצאת תכניות הבניה לפועל במתחמים אלה.

המתחם בלוד יתוכנן ויוגש גם הוא על ידי משרד הבינוי והשיכון. במתחם ייבנו כ-4,000 יחידות דיור על 3,250 דונם. המתחם כולל גם שטחי תעסוקה ומסחר החיוניים לעיר, ומהווה עתודה אסטרטגית להמשך פיתוחה. בניית המתחם הינה חלק מיישום הסכם הגג שנחתם עם לוד לפני יותר משנה, במסגרתו תוכפל אוכלוסיית העיר ויתווספו כ-17,200 יחידות דיור חדשות.

כחלק מההתמודדות עם המשבר בשוק הדיור, הוקמה הוועדה למתחמים מועדפים לדיור, שמטרתה לדון ולאשר תכניות דיור בהיקף נרחב תוך קיצור לוחות הזמנים באופן משמעותי. במסגרת כך, הוסמך קבינט הדיור להכריז על מתחמים כמתחמים מועדפים לדיור.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל’) יואב גלנט: “עם חתימת הסכם הגג עם עיריית לוד לפני כשנה הצבנו את העיר על מסלול מהיר לפיתוחה. פיתוח העיר לוד יהווה פתרון איכותי למצוקת הדיור במרכז הארץ. בזכות התכנית ייבנו בעיר 4,000 יחידות דיור נוספות יחד עם שטחי מסחר ותעסוקה”.