Site icon מקומונט לוד

קבלת הטיפול הטוב ביותר

בישראל מגיעים מדי שנה כ22 אלף אנשים למצב של אשפוז פסיכיאטרי בבתי החולים. מדובר על מספרים גבוהים למדי המצויים במגמת עלייה מתמדת בשנים האחרונות וזאת לנוכח משבר הקורונה וכן הלחץ היומיומי המאפיינים את החיים המודרניים. בכדי להפחית את העומס הכבד אשר מוטל על המחלקות הפסיכיאטריות בבתי החולים, מאפשרים כיום לאנשים המתמודדים עם משבר נפשי חלופה איכותית מאוד שתסייע לכם לזכות במענה הטובה ביותר בהתאם לצרכים שלהם. כמובן שמדובר על אופציה שמתאימה מאוד גם לאנשים הזקוקים לאשפוז פסיכיאטרי, אך אינם מעוניינים באשפוז מעין זה.

קרדיט: freepik

מי זכאי לטיפול בבית מאזן?

הבית המאזן מהווה למעשה חלופה המאפשרת לכל אדם שחווה מצוקה נפשית או התקף פסיכוטי לזכות בטיפול אינטנסיבי אשר מותאם למצבו ובד בבד איננו דורש אשפוז במחלקה פסיכיאטרית סגורה אלא במסגרת מבנה חדיש ומאובזר הכולל צוות מקצועי, פעילויות תוכן מעשירות ומסגרת טובה שמטרתם להבטיח הליך שיקום וטיפול בסטנדרטים הגבוהים ביותר לאדם. המטרה היא לאפשר למתמודדים עם משבר נפשי לשוב בצורה הדרגתית וטובה לחייהם. מי שזכאי לטיפול בבית המאזן הום אדם שסובל מפוסט טראומה, אדם שסובל ממצוקה נפשית כלשהי המאובחנת על ידי פסיכיאטר, אדם אשר לוקה בתחלואה כפולה וצריך טיפול בתחלואה כפולה שיסייע לו לחיות את חייו בצורה טובה יותר, אדם שסובל מחרדות קשות ועוד. בכדי לקבל מימון לטיפול המדובר מקופת החולים, יש צורך בהמלצה מהרופא או הפסיכיאטר על מצבו של האדם. הקופה תבחן את המסמכים ובמידה והם קבילים האדם יקבל מימון של הטיפול בבית המאזן.

מדוע אנשים שזקוקים לטיפול בוחרים דווקא בבית המאזן?

בעוד שישנם אנשים שטיפול בקהילה חד שבועי או דו שבועי וכן טיפול תרופתי שהם נוטלים באופן עצמאי מתוך בחירה, לאחר שקיבלו מרשם מהפסיכיאטר, יסייע להם והם יצליחו לחיות את חייהם בצורה טובה, הרי שישנם אנשים אשר צריכים טיפול נפשי אינטנסיבי יותר, אך אינם מעוניינים לקבל אותו במסגרת אשפוז במחלקה פסיכיאטרית סגורה. החלופה הטובה ביותר לאנשים מעין אלה היא לבחור בבית מאזן, המציע טיפול אינטנסיבי בהתאם למצבו הספציפי של האדם ובד בבד, לא מדובר על אשפוז במחלקה סגורה. ניתן למצוא כיום מספר בתים מאזנים ברחבי הארץ אשר מציעים לאנשים הזקוקים לסיוע נפשי להגיע אליהם, במימון מלא מקופות החולים במידה והם אכן זכאים לכך.

אם אתה מרגיש שאתה זקוק לטיפול נפשי משמעותי יותר מכפי שניתן לקבל ללא מסגרת טיפולית אינטנסיבית, אך אינך מעוניין להתאשפז במחלקה פסיכיאטרית, כדאי מאוד שתפעל למען קבלת מימון מקופת החולים שלך לטיפול בבית מאזן טוב.