Site icon מקומונט לוד

קורס עזרה ראשונה שיעזור לך להציל חיים

היית רוצה להגיש עזרה בשעת צרה אבל אין לך ממש מושג איך עושים את זה. איך מתמודדים עם פציעות גפיים, עם אדם מבוגר שחווה התקף לב, עם אדם שנפגע בתאונה או עם עובר אורח שסובל מקשיי נשימה חמורים? השאלות הללו לא דמיוניות. למעשה, אנשים רבים מתמודדים עם הצורך להעניק טיפול ראשוני בעקבות מקרה חירום כמו תאונת דרכים, אירוע טרור, תקרית אלימה או התמוטטות של אדם במקום ציבורי. יתרה מכך, אנשים רבים אחרים נכנסים ללחץ כאשר הילדים שלהם (או הילדים שעליהם הם משגיחים) נחנקים, נפצעים, מתקשים לנשום או מגלים סימפטומים אחרים שמעידים על בעיה פיזית כלשהיא. כדי שניתן יהיה להעניק טיפול יסודי ונכון שיצמצם את הסכנה וימזער את הנזקים מומלץ לעבור קורס עזרה ראשונה – מסגרת מקצועית שמעניקה כלים פרקטיים לשעת צרה.

היכרות עם הציוד הבסיסי

צילום: באדיבות pixaby

אחד הנושאים המרכזיים הנלמדים במסגרת קורס עזרה ראשונה הוא היכרות עם הציוד הנדרש, זה שיעזור לכם להגיש טיפול ראשוני ומהיר אם וכאשר תקלעו לסיטואציה שמחייבת תגובה מהירה. כך תדעו לא רק לזהות את הבעיה ולקבוע מה הטיפול הנכון עבורה (לפחות עד להגעת כוחות ההצלה המיומנים) אלא גם להעניק טיפול ראשוני בהתאם. טיפול בפציעות חמורות, פעולות החייאה וסיוע לאדם שאיבד את הכרתו, כל אלה יחוללו שינוי של ממש כאשר יגיע האדם לבית החולים או לטיפול הנמרץ. למעשה, במקרים רבים דווקא הטיפול הראשוני הניתן במקום האירוע הוא זה שמתגלה כחשוב ביותר. הוא עשוי להציל ממוות וגם למנוע החמרה משמעותית בפציעות.

איך מתנהל קורס עזרה ראשונה?

אם בחרת להצטרף לקורס עזרה ראשונה, זהו בהחלט הצעד הראשון בדרך להגשת סיוע לעוברי אורח, נפגעי תאונות וילדים. קורס מהסוג הזה יימשך לרוב כמה שבועות, במהלכם תרכשו ידע תיאורטי חיוני שיאפשר לכם לזהות פציעות וחבלות, מחלות ובעיות פיזיולוגיות אחרות. לצד התיאוריה החשובה אין ספק כי חשוב אף יותר להתנסות ולתרגל את שלל הפעולות, מהחייאה ועד חבישת פצעים, והתרגול הזה הוא חלק בלתי נפרד מכל קורס עזרה ראשונה שמבקש להכין את בוגריו לשטח. זוהי ללא ספק מסגרת חשובה לכל איש מקצוע שעשוי להזדקק לידע הזה, לרבות אנשי ונשות חינוך, מאמני כושר, מלווי טיולים וכמובן לוחמי אש ומאבטחים. הורים שרוצים להיות מוכנים לכל הפתעה לא נעימה ימצאו שהקורס הזה מעניק גם להם ידע פרקטי שאין שני לו.