Site icon מקומונט לוד

קליעים מחתונה ערבית הגיעו לרמת אלישיב.החתן ואביו נעצרו.

התגברות במקרי הירי בחתונות של המגזר הערבי בלוד. בשבוע שעבר שוב נורו צרורות מחתונה ערבית בסמוך לשכונת רמת אלישיב ומספר קליעים אותרו במרפסות הבתים.כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו את החתן ואביו, ראש העיר שוחח עם השר לביטחון פנים ובמשטרה מבטיחים:”מגבירים מאמצים בחקירת האירועים”.

בחודש אוקטובר 2015 נפגע ילד כבן 5 משכונת רמת אלישיב מקליע תועה שנורה במסגרת חגיגות חתונה במגזר הערבי, הילד אושפז ועבר ניתוח ובלוד הבטיחו לנקוט באפס סובלנות כלפי התופעה המסוכנת של יריות במהלך חתונות וכנגד החזקת נשק לא חוקי אך ללא הועיל.

הקליע שנתקע בין הסורגים

בשבוע שעבר נחגגה עוד חתונה בסמוך לשכונת רמת אלישיב ובמהלכה נורה צרור שנשמע היטב ליד שכונת רמת אלישיב, בבוקר נמצאו מספר קליעים במרפסות הבתים.אחד הקליעים נמצא לאחר שקרע את רשת החלון ונתקע בנס בסורג.

בחתונה האחרונה ולאחר שנשמעו היריות פנו תושבי השכונה למשטרה ושוטרי תחנת לוד שהוקפצו לחתונה ממנה נשמעו יריות עצרו את החתן ואת אביו. השניים שוחררו רק לאחר כשבוע, בערבות של 100 אלף ₪ כל אחד. אך עדיין תושבי שכונת רמת אלישיב זועמים על התמשכות התופעה המסוכנת ומבקשים כי המשטרה והעירייה ינקטו ביד קשה.

מדוברות המשטרה (שפלה) נמסר: ”בעקבות מס’ אירועים של קליעים שנמצאו בבתי מגורים בלוד, הורה מפקד התחנה על חקירת מאומצת של האירועים במטרה לבחון האם קיים קשר ביניהם. כל כיווני החקירה נבדקים”.

אחד הקליעים שנורו לרמת אלישיב בשבוע שעבר.

מדוברות עיריית לוד נמסר בתגובה:”תופעת ירי השמחה בחתונות במגזר הערבי בלוד, מעסיקה את המשטרה והעירייה בניסיון למגר את התופעה המסוכנת.במשטרת לוד בשיתוף העירייה החליטו לנקוט בנחישות וביד קשה כנגד התופעה, במטרה להבהיר חד משמעית כי לא יתאפשר בשום מקרה ירי באירועים, אף שהמדובר ב”מנהג” של המגזר הערבי, שכן ירי שמחה באירועים מהווה עבירה פלילית”.

יצויין כי ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שוחח בעניין  עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וציין כי התופעה החמורה גורמת לבהלה ולפחד ומהווה סיכון של ממש בשל החשש מפני פגיעה באזרחים ובתושבים חפים מפשע. “אני שמח שהמשטרה מרכזת מאמץ למיגור התופעה וכי בכוונתה לפעול בנחישות לאיסוף נשק בלתי חוקי מהעיר”, אמר יאיר רביבו, “אמנם בשנים האחרונות צומצמה מאוד תופעת הירי והזיקוקים בחתונות, אך התופעה שוב מרימה ראש. אנו מחזקים את ידי המשטרה ונותנים לה לעשות את עבודתה, אסור שתחושת הביטחון האישי של התושבים תיפגע”.

ראש העיר הוסיף כי:”העירייה פרסמה לציבור הערבי על איסור הקמת רעש לרבות חתונות במרחב הציבורי – תחת כיפת השמיים, וכי רק בסיוע המשטרה ניתן  לאכוף את החוק, במשטרה ובעירייה אנו מתכוונים לגלות אפס סבלנות כנגד תופעת הירי בחתונות במגזר הערבי, ובמלוא החומרה”.