Site icon מקומונט לוד

אושר לקריאה שניה ושלישית: קנס כספי על הבערת פסולת

אולי מכאן תבוא הישועה לתושבי לוד והסביבה. הבוקר אישרה ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת לקריאה שניה ושלישית את תיקון חוק שמירת הניקיון, שהוגש ע”י ח”כ יעל גרמן בשיתוף עמותת אזרחים למען אוויר נקי כשבמרכזו – קנס כספי גבוה על כל מי שיבעיר פסולת.

והתיקון לחוק יאסור הבערת פסולת מכל סוג שהוא, ויאפשר הטלת קנס בסך 75,300 ש”ח על כל מי שיבעיר פסולת – וכפל קנס אם מדובר בתאגיד. החוק יעניק למשטרה הירוקה כלי אכיפה נוסף כנגד מציתי הפסולת למיניהם. ההצבעה על החוק במליאת הכנסת תתקיים בשבוע הבא.

בהמשך הדיון, שהתקיים בנוכחות עשרות תושבים, הודיע יו”ר הוועדה ח”כ יואב קיש לבקשת אזרחים למען אוויר נקי, כי יכנס כבר מחר את הוועדה לצורך הקמת ועדת משנה לנושא שריפות הפסולת. בשריפות מועלית באש פסולת מסוגים שונים: תעשייתית, אלקטרונית, ביתית, חקלאית ופסולת בנין. בין החומרים שמועלים באש: חומרי הדברה, אסבסט, דלקים, צמיגים, ניילונים, פלסטיק ושאריות צבע. הם פולטים לאוויר מגוון עצום של רעלים ובהם גם חומרים מסרטנים, ופוגעים באיכות חייהם ובבריאותם של מאות אלפי בני אדם בישראל.

מעמותת אזרחים למען אוויר נקי נמסר: “התיקון שאושר היום לחוק שמירת הניקיון הוא הכרחי, אולם ברור שאין בו די. כדי לאפשר אכיפה יעילה של החוק ושל יתר חוקי הגנת הסביבה, שלא נאכפים כבר כיום, יש לחזק את גופי האכיפה באמצעות הוספה משמעותית של תקנים למפקחים. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להעמיד את נושא הטיפול בפסולת והאכיפה נגד עבריינות הפסולת בסדר עדיפות גבוה כדי לשמור על שלום הציבור ועל בריאותו. אנו מודים לח”כ יעל גרמן על פעילותה וליו”ר הוועדה ח”כ יואב קיש על החלטתו להקים את ועדת המשנה. נמשיך להיאבק למען זכותו הבסיסית של כל אזרח במדינת ישראל לנשום אוויר נקי”.

ועדת הפנים והגנת הסביבה. צילום: אזרחים למען אוויר נקי