Site icon מקומונט לוד

קק”ל למען הקהילה בלוד

יו״ר קק״ל וראש העיר התנדבו בשבוע שעבר לטובת שיפור תשתיות למען הקהילה ברמת אשכול בלוד. יו”ר קק”ל דניאל עטר: “קידום אורח חיים קהילתי למען התושבים הוא זכות וכבוד רב.” * ראש העיר עו”ד יאיר רביבו: “תודה לקק”ל על שנים ארוכות של שיתוף פעולה עם העיר לוד . כל סיוע של גוף כזה או אחר למען הקהילה, הוא מבורך וראוי להערכה”

ביום חמישי האחרון, הגיע יו״ר קק״ל דניאל עטר לביקור בלוד, ויחד עם ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו, השתתפו בפרויקט הקמת פינה קהילתית בשכונת רמת אשכול, שיפור חזות בתי קשישים מהקהילה האתיופית ושיפוץ חזות מבנים ברחוב. הפעילות בוצעה יחד עם מתנדבי קק”ל – כ-400 מתנדבים, שמגויסים ע”י כפר הסטודנטים בעיר, בשת”פ בין ערבים ויהודים, בהובלת מכינת מעוז וכפרי הסטודנטים של בני עקיבא ומתנדבים ערבים.

יו”ר קק”ל דניאל עטר: “קרן קימת לישראל רואה בתרומה לקהילה ערך עליון, והחליטה השנה לרכז מאמץ ולהוביל פעילות משמעותית ותורמת, שתשפיע באופן מהותי לטובה על קהילות רבות, בכל רחבי הארץ לאורך זמן. קק״ל מקדמת את החזון הציוני בכל פעולותיה, קידום אורך חיים קהילתי למען התושבים הוא זכות וכבוד רב״

ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו: “תודה לקק”ל על שנים ארוכות של שיתוף פעולה עם העיר לוד. כל סיוע של גוף כזה או אחר למען הקהילה, הוא מבורך וראוי להערכה, למען עתיד טוב יותר לכולנו.  אני משוכנע כי הפעילויות הקהילתיות המגוונות שעורכת קק”ל , מהוות מקור השראה לכלל הגופים במדינה העוסקים בקהילה, בחינוך וברווחה, ונוטעים בכולנו את התחושה כי העזרה ההדדית מהווה ערך עליון בחברה הישראלית”.

קקל למען הקהילה בלוד. צילום: חיים ורסנו, מערך ההסברה של קק”ל

״קרן קימת לישראל למען הקהילה״ –  במהלך השבועיים הראשונים של חודש אפריל עורכת קק”ל, ביוזמת היו״ר דניאל עטר, פרויקט ארצי נרחב ב-61 רשויות  ברחבי הארץ. הפרויקט כולל שיפוץ ושדרוג הנראות החיצונית של מוסדות שונים המיועדים לניצולי שואה, מועדוני קשישים, מוסדות לבעלי מוגבלויות, לעולים חדשים, גינות קהילתיות, גני ילדים לבעלי צרכים מיוחדים מרכזי נוער בסיכון, חוות אקולוגיות, מקלטים ילדי רווחה, אולפני עברית, מבני תנועות נוער ועוד. בסך הכל מדובר בפעילות שיא הכוללת 148 מיזמים.

המיזמים מתבצעים על ידי כ-6,500 מתנדבים לצד עובדי קק”ל בכל הארץ. פעילות ההתנדבות, שמטרתה לשפר ולשדרג את מבני הפעילות של אוכלוסיות שונות, ובכך לאפשר להן רווחה ופעילות פנאי קהילתית לאורך כל השנה, כוללות  בין היתר צביעה חיצונית של המבנים, טיפוח הגינות החיצוניות כולל שתילת דשא סינטטי, שתילות פרחים, הצבת אדניות נוי קבועות, הקמת פינות ישיבה, ספסלים וריהוט חוץ, בניית גדרות חדשים, התקנת מערכות השקיה אוטומטיות ועוד.

בנוסף במהלך שבועיים אלו קק”ל מארגנת סיורים מיוחדים באתריה לניצולי שואה, וכן תקיים מספר אירועים מיוחדים לטובת אוכלוסיות נזקקות ברחבי הארץ. במסגרת הפרויקט קק”ל גם תקדם מיזמים שונים לטובת קהילת עולי אתיופיה ברחבי הארץ.

המתנדבים שיבצעו את הפרויקטים מורכבים מנציגי כלל החברה הישראלית ובהם נציגי הרשויות המקומיות בהם מתקיימים הפרויקטים, ארגוני מתנדבים, חניכי מכינות קדם צבאיות, חניכי תנועות וארגוני הנוער, משתתפי חוגי הסיירות של קק”ל ולצידם, בכל פעילות יהיו עובדי קק”ל מהמטה והשטח, וכן חברי דירקטוריון והנהלת קק”ל.