Site icon מקומונט לוד

קק”ל מנגישה את אתרי ישראל לכל המבקרים

לכבוד יום הנגישות הבינלאומי – מעל אלף אנשים בינהם גם קהל עם מוגבלוית שונות השתתפו היום בשלל פעילויות חווייתיות ומגוונות שהתקיימו באתרי קק”ל ברחבי הארץ

כ-200 ילדים בני נוער ומבוגרים מהמגזר החרדי עם מוגבלות הגיעו הבוקר לפעילות שהתקיימה בחניון הפעיל- מקסיקו ביער בן שמן. באתר זה, שהוכשר עבור אנשים עם מוגבלות, קיים שביל נגיש המחבר את מוקדי העניין:, שולחנות הפיקניק הנגישים,  מתקני המשחקים, אזור הקומזיץ ועוד. המשתתפים נהנו משלל פעילויות יצירה מחומרים מהטבע וכן ממאיירת מקצועית שציירה על פניהם דימויים מעולם הטבע. בנוסף, הם השתתפו בחידון טריוויה בנושא היער, הצמחייה וחג החנוכה.

מתוך רצון לאפשר לכל אזרחי ישראל להינות מיופי המדינה, ולהתחבר לטבע ולריאות הירוקות, הקרן הקימת לישראל השקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים במטרה להנגיש את אתריה ולאפשר גם לאנשים עם מוגבלות לבלות, לטייל וליהנות ביערות, בפארקים ובחניונים.

צילום: חיים ורסנו, ארכיון הצילומים של קק”ל

לרגל שנת ה-70 למדינה, סיימה קרן קימת לישראל תכנית עבודה רב-שנתית להנגשה פיזית של  כ-300 אתרים, דרכים, פארקים וחניונים ברחבי הארץ, בפארקים וביערות קק”ל, שעומדים בדרישות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות נגישות לאתר.

הבוקר, לציון יום הנגישות הבינלאומי מעל ל 1,000 מבקרים עם מוגבלויות שונות פקדו את אתרי קק”ל והשתתפו בשלל פעילויות שאורגנו במיוחד עבורם. הפעילויות התקיימו בארבעה אתרים ברחבי הארץ: אגמון החולה בצפון, יער אילנות ויער בן שמן במרכז הארץ ובבית אשל בדרום.  בסיום הפעילויות קיבלו כל המשתתפים את מפת הטיולים והטבע ביערות קק”ל הכוללת ציון של מבחר חניונים ואתרים נגישים. בנוסף חולקה חוברת על אירועים נגישים שהוכנה במיוחד ליום זה ע”י משרד המשפטים ונציבות שיווין זכויות לאנשים עם מוגבלות.

דניאל עטר, יו”ר קרן קימת לישראל, אמר לסיכום הפעילות: “הנגשת הטבע לאנשים עם מוגבלות היא אחד התפקידים החשובים והמשמעותיים של קק”ל כגוף הירוק המוביל במדינה. הטבע שייך לכולנו, לכן בשנים האחרונות קרן קימת לישראל השקיעה משאבים רבים במטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלות לבלות, לטייל וליהנות ביערות, בפארקים ובחניונים. ההנגשה מסמלת  את הדרך שאנו בקק”ל שאופים לראות את ישראל הולכת בה “.