Site icon מקומונט לוד

ראשוני! מהפכת דיור במרכז לוד: אושרו תוכניות ל-4,717 יח”ד חדשות במתחם העיר העתיקה בלוד

הבוקר אישר קבינט הדיור הממשלתי את תכנית השר גלנט להתחדשות עירונית בבית שמש, גבעת שמואל ולוד. במרכז התכנית – פינוי 1,777 יח”ד קיימות ובניית כ-5,000 דירות חדשות במרכז העיר לוד, באזור העיר העתיקה.

קבינט הדיור אישר היום (ב’) את תכניותיהם של משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, לקידומם של שלושה מתחמי פינוי-בינוי למסלול הותמ”ל (הועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור) בערים: לוד, גבעת שמואל ובית שמש. שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הנחה את הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להניע תהליך מול הותמ”ל, אשר בסופו תוקמנה 7,360 יחידות דיור חדשות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד

בעיר לוד, במתחם העיר העתיקה, עתידות להיבנות 4,717 יחידות דיור חדשות, אשר תחלפנה את 1,777 יחידות הדיור הקיימות במקום. יחידות הדיור תיבנינה על קרקע משלימה שתוקצה במסגרת הסכם הגג של העיר לוד, בהיקף של כ- 1,000 יח”ד בשכונות החדשות בעיר.

איזור העיר עתיקה בלוד. בחזית התמונה: בנייה חדשה בשכונת רמת אלישיב. צילום: אביחי טבק

בגבעת שמואל, בשכונת ‘גיורא’, 1,500 יחידות דיור תוקמנה על שטח בו עומדות כיום 552 יחידות דיור. המתחם יכלול הן קרקע פנויה והן קרקע משלימה בהיקף של כ- 300 יח”ד, אשר תוקצה עבור הפרויקט. ובעיר בית שמש, בשכונת ‘רמת לח”י’, עתידות להיבנות 1,143 יחידות דיור על שטח בו עומדות כיום 176 יחידות דיור. כמחצית מיחידות הדיור בבית שמש מיועדות לדיירי הדיור הציבורי, אשר מתגוררים כעת במקום. הדיירים זכאים לחזור כולם לדירה החדשה שתיבנה, לאחר סיום הפרויקט.
בחודשים האחרונים אושרו בקבינט הדיור מתחמי פינוי-בינוי גם ברחובות, נתניה, יהוד, אור יהודה ובת-ים.

שר הבינוי והשיכון, האלוף (מיל’), יואב גלנט: ״במקום של צפיפות אוכלוסייה וחוסר במשאבי קרקע כמו זה הקיים בישראל, התחדשות עירונית של שכונות ישנות ומוזנחות והפיכתן לאזורים פורחים ואטרקטיביים במרכזי הערים, הינה רכיב חשוב בהגדלת היצע הדירות. חלקה של ההתחדשות העירונית ילך ויגדל בשנים הקרובות בכל רחבי הארץ. אני מברך את פעילותה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שיצאה לדרך בתנופה גדולה בשנה האחרונה. התוכניות החדשות שיאושרו תבאנה לבנייתן של 7,360 יחידות דיור חדשות לטובת בני המקום הוותיקים ולמען דיירים חדשים. אנו ממשיכים לפעול במלוא המרץ במטרה לקדם תהליכי התחדשות עירונית בערים נוספות ברחבי הארץ, כדי לספק פתרונות דיור ואיכות חיים לזוגות צעירים ולמשפרי דיור בישראל״.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט לוד

יו”ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: “הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ממשיכה להאיץ תהליכים ולקצר את זמני ההמתנה לאישורים. מדובר בבשורה כלכלית וחברתית גדולה; שלושת המתחמים שיקודמו יוסיפו אלפי יחידות דיור לשוק, וכן יביאו למתחמים הישנים בגבעת שמואל, בית שמש ובלוד אוכלוסייה חדשה ורעננה. בדרך זו, נצמצם פערים חברתיים וסביבתיים בין השכונות החדשות והוותיקות בערים, ונאפשר את התפתחותן של ערים מודרניות, נוחות ובטוחות יותר בכל רחבי הארץ”.