Site icon מקומונט לוד

ראש העיר פנה לשרת התחבורה בנסיון להפחית את רעשי המטוסים

ראש העיר יאיר רביבו פנה לשרת התחבורה הנכנסת, מירי רגב: “ההמראות מעל לוד בעת רוחות מזרחיות חזקות, גורמות למטרד רעש בלתי סביר. אבקש את התערבותך מול רשות שדות התעופה ומול רשות התעופה האזרחית, לפעול ליצירת נתיב המראה נוסף כדי שהמטוסים הממריאים מזרחה יגיעו מעל העיר לוד בגובה רב יותר.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו שיגר השבוע מכתב אל שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב, בעקבות ההמראות הרבות מעל שמי העיר לוד, זאת בשל הרוחות המזרחיות העזות שהיו בימים האחרונים.

בפתח דבריו מברך ראש העיר את מירי רגב על כניסתה לתפקיד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים. “אני שמח לאחל לך, בשמי ובשם הנהלת העיר ותושביה, את מיטב הברכות להצלחתך בתפקיד החשוב הטומן בחובו אחריות ציבורית מן המעלה הראשונה. למותר לציין ובגאווה, את זיקתך ואהבתך הרבה ללוד ואת פועלך הרב, בכל תפקידייך, לקידומה של העיר, ואני מבקש להזמינך לסיור עבודה בלוד בהקדם, לנוכח האתגרים הרבים שיש לעיר בממשקים מול משרדך”.

רביבו ביקש מרגב לדאוג לכך שבאופן קבוע המטוסים ייכנסו לעיר בגובה רב יותר, לפחות 7,000 רגל, כיוון שהוא צופה שמשבר האקלים העולמי יגביר את הרוחות המזרחיות לתכיפות גבוהה יותר. “אמנם בזכות העתירה שזכינו בה בשנת 2019 הם מגיעים ללוד אחרי שהסתובבו רק ביער בן שמן (בעבר נכנסו ב-1,800 רגל וכיום ב-4,500 רגל), אך עדיין זה מטרד לא סביר”, אמר ראש העיר. 

במכתבו לשרת התחבורה כותב רביבו, כי מדובר ב”מטרד רעש בלתי סביר, המתחיל לפנות בוקר ומסתיים בשעות לילה מאוחרות, כתוצאה מהמראת מטוסים מעל העיר לוד – עם נוסעים, מטען ודלק, הגורם לפגיעה דרמטית ובלתי נסבלת בתושבי העיר ולשיבוש שגרת חייהם של עשרות אלפי התושבים. אלפי פניות של תושבים כבר הציפו את המוקד העירוני בתלונות בדבר מטרד הרעש המעיר אותם טרם הנץ החמה ומפריע את שנתם”.

רביבו ורגב – ההמראות מעל לוד גורמות למטרד רעש בלתי סביר

עוד מציין רביבו, כי “ההמראות על מסלול 12 ומעבר מעל שמי העיר לוד מתרחשות רק כשיש רוח מזרחית חזקה, דבר נדיר יחסית, המתקיים בממוצע בכ 1-2 ימים בחודש. הדבר אף עולה מדו”חות רש”ת מהשנים האחרונות. עם זאת, קורה לעיתים וייתכן שאף יותר לאחרונה עקב ההתחממות הגלובלית, שההמראות על מסלול 12 מתקיימות ברצף של כמה ימים ולכל אורך היממה בהם אין רגע שקט בעיר לוד, למעט 3.5 שעות של עוצר המראות”. 

אי-לכך, בהיותה השרה המופקדת על תחום התחבורה האווירית, לרבות פעילות נמל התעופה בן גוריון ובעלת סמכויות אישור נתיבי תעופה, ביקש ממנה ראש העיר לוד, את התערבותה מול רשות שדות התעופה ומול רשות התעופה האזרחית, לפעול ליצירת נתיב המראה נוסף מזרחה, כזה שבו המטוסים ימשיכו עוד מזרחה (לעומק יער בן שמן) ככל האפשר ורק לאחר הסיבוב מערבה יגיעו מעל העיר לוד בגובה רב יותר.