Site icon מקומונט לוד

רביבו במכתב לשר הביטחון הלאומי המיועד: “בהעדר הרתעה – יש לקדם משילות, נחישות ושילוש מספר השוטרים הפועלים בעיר”

במכתב ששיגר היום ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, לח”כ איתמר בן גביר, המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, הוא יותא בקריאה דחופה לקדם פעילות נחושה לחיזוק המענה של כנסת ישראל וממשלת ישראל במאבק בתופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ולקדם שורה של חוקים לחיזוק המשילות, ההרתעה והביטחון האישי.

במכתב, הממוען לח”כ איתמר בן גביר המיועד על פי ההסכמים הקואליציוניים הנרקמים ולאחר השבעת הממשלה לכהן כשר המשרד לביטחון פנים, שישנה את שמו למשרד הביטחון הלאומי מתאר ראש עיריית לוד את המצב המורכב בעיר, שעדיין עומדת במוקד פעילות עבריינית שעיקרה במגזר הערבי. “אירועי הירי ברחובות העיר לוד לא פוסקים,” כותב רביבו, “ומדי יום נשמעים כאן בלוד, קולות ירי בעוצמה רבה ובמשך דקות ארוכות, הן של ירי בודד והן של צרורות, אשר גורמים לפחד ולבהלה קשה בקרב התושבים, בשל סכנת הפגיעה מכדור ‘תועה’.”

יאיר רביבו. צילום: דוברות עיריית לוד

“תושבי לוד חווים מדי יום אירועים קשים, הגורמים לפגיעה קשה בביטחון האישי. ביממה האחרונה נרצח אדם נוסף בלוד, ככל הנראה על רקע פלילי במסגרת נקמות דם וחיסולי חשבונות בחברה הערבית.”

עוד מספר רביבו במכתבו לשרד המיועד כי “ריבוי האמל״ח והפשיעה במגזר הערבי ממשיכים להכות בעיר לוד. זהו מצב בלתי נורמאלי המעיד על הקלות הבלתי נסבלת שבה תושבים במגזר הערבי משתמשים בנשק חם.”

הרכב בו נרצח תושב לוד, אמש. צילום: רשתות חברתיות (לפי סעיף 27א’)

במכתבו נוגע רביבו באחת הבעיות המרכזיות בטיפול בפשיעה החמורה – הקלות בה משוחררים חשודים בפשעים, והעונשים הקלים המושתים על העבריינים, שלא מורחקים מהרחובות ולא מביאים להרתעה של עבריינים פוטנציאליים: “אני מחזק את ידי המשטרה שעושה מאמצים למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית, אולם חרף מאמצים אלה, התמונה שמצטיירת היא של היעדר הרתעה, זלזול בחוקי מדינת ישראל, חולשה משוועת והיעדר משילות בעיר הנמצאת במרכז הארץ! אם לא די בכך, אני מציין בזעם את הביזיון שנקרא “שיקול הדעת של השופטים” שלאחר מבצע מוצלח של המשטרה בתפיסת היורים, הם משוחררים אותם אחרי שעות או ימים בלבד ואלו חוזרים מיד לירות באין מפריע.”

שר הביטחון הלאומי המיועד, איתמר בן גביר. צילום: דוברות

ולא רק בתיאור המצב מסתפק ראש העיר, אלא אף מציע שורת פעולות שעל הממשלה ועד משרד הביטחון הלאומי ליישם על מנת לקדם את הפתרונות לבעיה. “כשר המיועד לתפקיד החשוב והראשון במעלה בכל הקשור לביטחון הלאומי, אני מבקש ממך לקדם פעילות נחושה ומהלכי חקיקה, לחיזוק המענה של כנסת ישראל וממשלת ישראל במאבק בתופעות הפשיעה והאלימות בחברה הערבית ולקדם את החוקים והנושאים הבאים:
א. תיקון חוק השב”כ, שיאפשר לשב”כ לסייע למשטרה לטפל בפשיעה פלילית חמורה.
ב. קביעת עונשי מינימום בעבירות נשק וירי, שלא יפחתו מ-10 שנות מאסר ללא שיקול דעת שופט האם להפחית הענישה.
ג. תיקון דיני הראיות שיקלו על הרשעה של החזקה ושימוש בנשק לא חוקי.
ד. מעצר עד תום ההליכים למעורבים בעבירות ירי.
ה. חקיקת חובת הרחקה מהעיר של משפחות המעורבות בסכסוך דמים עד סיום מלא ומוחלט של הסכסוך.
ו. הגדלת מספר שוטרי תחנת לוד מ-150 שוטרים כיום ל-500.
ז. בעת גל פשיעה פלילי או לאומני תגוייס פלוגת מילואים לתגבור כוחות המשטרה בעיר.
ח. בעת תיקון מפת העדיפות הלאומית בכנסת הבאה יוכללו הערים המעורבות כערים בעדיפות לאומית על כל המשתמע.
7. התערבותך המיידית חשובה ביותר!
8. אני מאחל לך הצלחה בתפקיד ומזמין אותך לסיור ראשון בלוד מיד לאחר כניסתך לתפקיד.”