Site icon מקומונט לוד

רביבו האב, גדעון סער והתמונה ה”מפלילה”

התמונה שחוללה סערה. גדעון סער ויעקב רביבו, אמש. צילום: צילם מסך טוויטר עקיבא נוביק

אמש ערך פעיל הליכוד שבתאי קטש התוועדות חסידית לרגל ‘חג הגאולה והחסידות” שיחול השבוע בה השתתפו אורחים רבים מכל הקשת הפוליטית. תמונה תמימה ש”הודלפה” לכתב חדשות 13 בכנסת עקיבא נוביק התיימרה לעורר מהומה על לא מאומה. 

תמונה מחויכת ותמימה בה מופיעים מחובקים המתמודד לראשות הליכוד גדעון סער ויעקב רביבו, שמלבד היותו פעיל ודמות מוכרת בפני עצמו הוא גם אביו של ראש העיר לוד יאיר רביבו, ניסתה לעורר סערה בטוויטר, אך ציוץ מהיר של ראש העיר והגיון פשוט – מנעו את המבוכה.

אמש ערך פעיל הליכוד ותושב לוד שבתאי קטש אירוע התוועדות חסידי לכבוד “ראש השנה לחסידות”, הידוע יותר כ”חג הגאולה” המצויין מדי שנה בתאריך העברי של י”ט כסליו, ומציין את יום שחררו של האדמו”ר הראשון של חב”ד מהכלא הרוסי, בו נכלא בשל הלשנת מתנגדי החסידות, ושוחרר לאחר 53 ימים – לפני 221 שנים בדיוק (בשנת 1798).

כמדי שני, גם השנה הצטופפו בביתו של קשט עשרות רבות של אורחים, ובהם גם דמויות פוליטיות לא מעטות, כשבין היתר למסיבה הגיע גם ח”כ גדעון סער, המתמודד בימים אלו לראשות הליכוד – ושבשבוע שעבר בישרנו כי מי שינהל את מטה ההתמודדות שלו יהיה חבר מועצת העיר לוד נתנאל איזק.

 

במהלך הערב הצטלם ח”כ סער עם אורחים רבים שהגיעו לכינוס החסידי, כשבין המצולמים היה גם יעקב רביבו, אביו של יאיר רביבו, ראש העיר, ומי שמינה בנימין נתניהו כראש מטה הבחירות שלו.

תוך זמן קצר עשתה דרכה של התמונה אל ידיו של כתב חדשות 13 עקיבא נוביק, שפרסם אותה בטוויטר וניסה לרמוז על קשר פוליטי בין רביבו האב ובין סער.

לא חלפו דקות ארוכות עד שעוקביו של נוביק עדכנו אותו כי לא מדובר בכינוס פוליטי של סער, אלא באירוע פרטי-חסידי בו במקרה נכחו השניים.

גדעון סער בכנס בחירות של רביבו לפני כשנה. צילום: יחצ

גם ראש העיר רביבו עצמו מיהר לפרסם את תגובתו לציוץ וכתב: “אבא שלי, תומך נלהב של נתניהו, הגיע לאירוע לא פוליטי של חב”ד לכבוד חג הגאולה. באירוע נכח גם ח”כ גדעון סער. אבי הצטלם איתו וזהו. גדעון סער הוא מבכירי תנועת הליכוד ותרם תרומה גדולה לעיר לוד, אלא שבזמן הזה כולנו נתניהו ותומכים אך ורק בו. בעוד 10 ימים בע”ה כולנו ליכוד אחד גדול ומאוחד.”

אז מי מנסה “לשים רגליים” לראש העיר רביבו? לא ברור.

משיחה שקיימתי הבוקר עם עקיבא נוביק הבוקר נראה שהוא אינו מעונין לחשוף את מקורותיו שמסרו לו את התמונה ואמר כי “אינו מכיר את מי ששלח אליו את התמונה ואת כוונותיו”, ורק ביקש שאדגיש ואבהיר את מה שגם צייץ בעצמו כבר בשעות הלילה המאוחרות – “שניהם (ח”כ סער ויעקב רביבו – א.ט) השתתפו בהתוועדות חסידית. רביבו האב הצטלם עם סער, אבל בנו אומר שלא ידע שהוא יהיה שם”.