Site icon מקומונט לוד

רביבו הודיע: גם בלי תקציב ממשלתי – עיריית לוד תממן את “בית הספר של החגים” בחנוכה

‘בית הספר של החגים’ שהיה אמור להתקיים בחנוכה בוטל בשל חוסר תקציב, כתוצאה מכך שכבר כמעט שנה אין ממשלה מכהנת ולא ניתן היה לאשר תקציב מיוחד. בכל הארץ ההורים ייאלצו למצוא מסגרת לילדים שיצאו לחופשה, אך הבוקר הודיע ראש העיר רביבו כי “אנחנו נסבסד להורים את הקייטנות באופן משמעותי”.

אמש התקיים בכנסת דיון בועדת הכספים בעניין ביטול בית הספר של החגים בחנוכה. כידוע הסתדרות המורים מוציאה את המורים לחופשה בימי החנוכה, ובשנים האחרונות, יזם שר החינוך את ‘בית הספר של החגים’ שנתן מענה חינוכי זמני גם בימי החופשה.

בעקבות הגרעון בתקציב, נגמר למשרד החינוך הכסף, ואין ממשלה שתוכל לקבוע תקציב חדש, לאחר שבתחילת השנו שבתו בתי הספר של החינוך המיוחד בשל מחסור בתקציב קריטי, החליטו במשרד החינוך לתעדף את כספי ‘בית הספר של החגים’ מחנוכה לטובת הפעלת החינוך המיוחד, בתקווה שעד חנוכה תקום ממשלה חדשה, אך בשל הפלונטר הפוליטי, חנוכה כבר כמעט כאן וברשויות נשארו ללא תקציב ממשלתי לטובת הפעלת הפעילות בימי החנוכה.

גן ילדים. אילוסטרציה. Pixabay

נציג האוצר בדיון אמר: “בעקבות מענה מיוחד שנדרש לחינוך המיוחד וחוסר תקציב בלתי צפוי, הוחלט להקפיא את התוכנית בחופשת חנוכה. מאחר ששנת 2019 היא שנת תקציב סגורה, אין לנו את היכולת להעמיד תקציב” לעניין תקציב 2020 ציינה נציגת המשרד הנושא יבחן במסגרת דיוני התקציב, ועמדת הממשלה.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני זעם על התשובה: “כך לא פועלת מדינה מתוקנת. אני דורש למצוא ממון לתקציב, לא ייתכן שתביאו לנו תשובות כאלה. המשק יפסיד הרבה אם הפרויקט לא יתממש. אני מבקש שתחזרו למשרדים, תדברו עם הממונה על התקציבים. אני אפגש היום עם רה”מ ואעלה את הנושא. אנחנו רוצים שהפרויקט יתממש”.

 

רביבו לוקח יוזמה – העירייה תסבסבד את הקייטנות מרזרבות התקציב העירוני

יוזמה עירונית. ראש העיר רביבו. צילום: יחצ

לאור כך שגם לאחר הדיון בכנסת לא נמצא פתח לאישור תקציב ולהפעלת קיטנות “בית הספר של החגים”, הבין ראש עיריית לוד יאיר רביבו שלא ניתן להשאיר את ההורים בעיר בחוסר ודאות והחליט לניד כספים מרזרבות התקציב של העירייה לטובת הבטחת סבסוד משמעותי לקיום הקייטנות בלוד.

“אין ממשלה ותקציב? אז אנחנו שמרנו תקציב ליום סגריר ונסבסד להורים את קייטנות חנוכה באופן משמעותי. פרטים בהמשך!” פרסם ראש העיר רביבו בעמוד הפייסבוק שלו. בהמשך, הודה רביבו למ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, יוסי הרוש ולמשנה לראש העיר גיל חדד שפעלו יחד איתו בעניין לאיתור התקציב. בנוסף, הודה ראש העיר באופן אישי גם לעו”ד אבי סרוסי, יו”ר הנהגת ההורים “שהיה הראשון לפנות אליי כבר בסוכות”, לדבריו.