Site icon מקומונט לוד

רביבו: יוצאים למלחמה על הבית – בתוך חודש נשבית את העיר

יאיר רביבו

יאיר רביבו. צילום: דוברות

לאור אירועי הירי החמורים בשבוע שעבר ובמהלך סוף השבוע, בהם מספר מקרי ירי לאור יום במרכז העיר, נוסף על הדי נפצים, זיקוקים ושאר חומרי נפץ באופן רציף לאורך כל שעות הערב והלילה החליט ראש עיריית לוד להעלות מדרגה במאבק ולהכריז על שביתה כללית בעיר לוד. 

ראש העיר יאיר רביבו פנה הבוקר במכתב זועם למפכ”ל המשטרה רנ”צ יעקב שבתאי ולשר לביטחון הפנים ח”כ אמיר אוחנה בנושא השבתת העיר לוד “בהיעדר משילות וביטחון אישי”. במכתבו כתה רביבו כך:

“ראשית אפתח בתודה רבה למשטרת ישראל על מאמציה למיגור הפשיעה. ניכר שמאז אתם מכהנים בתפקידכם עניין הפשיעה בחברה הערבית מקבל תשומת לב והעניין תדיר על שולחנכם. זה המקום לשבח את פעילותה הנחושה של תחנת לוד בפיקודו של סנ”צ שמעון דהן. יש בלוד משטרה מצוינת, אשר עושה לילות כימים במלחמתה למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית בלוד, ויש כאן גם את השיטור העירוני הטוב בארץ.

יחד עם זאת מה שקורה בלוד הוא גדול בכל קנה מידה על תחנה מקומית, מצטיינת ככל שתהיה. יש פה תגבור כוחות אבל זה לא מספיק. אנו מחזקים את ידי המשטרה בלוד, אולם המשימות בלוד גדולים על תחנה מקומית. משטרת לוד לבדה, לא תוכל להתמודד עם התופעה ולעקור אותה מן השורש.

 

העיר לוד שונה מכל ערי ישראל שכן היא העיר היחידה בארץ שכל שכונותיה מעורבות. בשבוע האחרון, מאז החל חודש הרמדאן, עברנו שבוע סיוט של ירי, נפצים, זיקוקין ומואזין שהתגבר באופן לא נורמאלי משעה 04:00 בבוקר.

תושבי לוד חווים מדי יום אירועים קשים, הגורמים לפגיעה קשה בביטחון האישי, ולפיכך אני מוצא לנכון לפנות אליכם בדחיפות, בשל חומרת האירועים. מדי יום נשמעים כאן בלוד, קולות ירי, הנשמעים בעוצמה רבה במשך דקות ארוכות, הן של ירי בודד והן של צרורות. תוסיפו לכך את השימוש התדיר בזיקוקים ונפצים אשר גורמים לפחד ולבהלה קשה בקרב התושבים.

המשטרה והעירייה לא ישנים דקה, פועלים כתף אל כתף 24 שעות ביממה, כולל עבודה בשבת. אנו מתמודדים מול דור בעייתי שרבים ממנו לא מכבדים את החיים המשותפים. זאת ועוד, ריבוי האמל״ח והפשיעה במגזר הערבי ממשיכים להכות בעיר לוד. מקורו של הירי כאמור הוא במגזר הערבי בלוד! אולם אם בעבר תופעות הירי התאפיינו בשכונות הערביות או באירועי שמחה במגזר הערבי, הרי שבשנים האחרונות יורים בלוד בצרורות בכל ערב, לא רק בשכונות ערביות.

בלוד קיימת אוירת פחד,אוירת טרור,”מערב פרוע”המצביעה על ריבוי אמל”ח וכלי נשק בלתי חוקיים הקיימים בעיר כמו גם על הקלות הבלתי נסבלת שבה תושבים במגזר הערבי משתמשים בנשק חם. (ההדגשה במקור – א”ט).

דורש התערבות מיידית של המדינה. יאיר רביבו.

אולם חרף המאמצים של משטרת ישראל, ויש כאן אולם גדול, מדובר בטיפה בים. התמונה שמצטיירת היא של פשיטת רגל של המדינה, היעדר הרתעה, זלזול בחוקי מדינת ישראל, חולשה משוועת והיעדר משילות בעיר הנמצאת במרכז הארץ, ותושבים שאיבדו כל סבלנות!!! אין לתושבי לוד סבלנות לתהליכים ארוכי טווח. הם דורשים ובצדק, שקט, כאן ועכשיו.

העיר לוד על סף פיצוץ! בקבוצות התושבים יש כבר קריאה לקחת את החוק לידיים וחובתכם לפעול במהירות כדי למנוע כל התלקחות בתוך העיר, בין יהודים וערבים.

לשם כך נדרשת התערבות חריגה כמתואר להלן: 

א. אנו דורשים כינוס בהול של הקבינט הביטחוני ויציאה למבצע חומת מגן 2 לאיסוף הנשק הלא חוקי, ביצוע מעצרים נרחבים, חילוט כסף ונכסים של עבריינים ועוד. ב. אנו דורשים הצבה של 1000 לוחמי מגב לאלתר כולל גיוס מילואים. לא נסתפק יותר בכיבוי שריפות של 50 שוטרים מכח משימה בלוד.

אם לא יוכרז בקבינט מבצע כאמור, תוך 30 יום, נשבית את העיר ונסגור את כל הכניסות והיציאות, כולל חסימת כביש 40 ומסילות הברזל וחסימות הכניסה לשדה התעופה. נגביר את המחאה עד שהפושעים יסולקו מהעיר ועד שהשקט יחזיר לרחובות.

כדור תועה בבית מגורים בלוד. צילום: אביחי טבק

לסיום, נבקש להודיעכם, כי ביום שלישי הקרוב, ח’ באייר, 20 באפריל, בשעה ,18:00 נקיים ישיבת מועצת עיר דחופה (בהיכל התרבות העירוני – רח’ קפלן ,)2 לדיון במצב הביטחון האישי החמור בעיר. לדיון זה יוזמנו כל 120 חברי הכנסת, וכן אתם וצמרת המשטרה. נודה לכם על הגעתכם לחיזוק תושבי העיר לוד, בימים קשים אלה

התערבותכם דחופה וחשובה ביותר!

בכבוד רב,

עו”ד יאיר רביבו ראש העיר

העתקים: מר בנימין נתניהו – ראש ממשלת ישראל ניצב משה ברקת – מפקד מחוז מרכז תנ”צ רונן אבניאלי – מפקד מרחב שפלה סנ”צ שמעון דהן – מפקד תחנת לוד

מר יוסי הרוש – סגן ראש העיר הממונה על תיק הביטחון

מר אהרון אטיאס – מנכ”ל עיריית לוד

חברי כנסת ישראל חברי מועצת העיר