Site icon מקומונט לוד

רביבו: 400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות

בשעה זו נערך כנס שדולת ארץ ישראל בכנסת. בין המשתתפים בכנס היה גם ראש עיריית לוד יאיר רביבו שחשף נתונים על ההגירה השלילית מהעיר בעקבות הפרעות בחודש מאי האחרון. “עשיתי אפליה מתקנת אבל הפנו אלינו את הגב”

ראש עירית לוד יאיר רביבו חושף בכנס שדולת ארץ ישראל כי 400 משפחות עזבו את לוד בשל הפרעות. “צריך לסייע להכניס את הערים המעורבות למפת עדיפות לאומית כדי שיהיה תמרוץ להגיע לגור פה אנחנו עדין בפוסט טראומה.”

ראש העיר התייחס לנסיונות לייצר אווירת חזרה לשגרה בעיר ואמר כי “אולי אתם שומעים על שקט מדומה. עברנו פה אירוע מאוד מטלטל לפני חודשיים. לא הכל תקציבים. אני דוגמא שנתתי המון תקציבים ועשיתי אפליה מתקנת אבל ביום פקודה הפנו אלינו את הגב והזהות הפלסטינית גברה והשד הלאומני יצא בגלוי בערים המעורבות. אני היום אחד האנשים השנואים במגזר הערבי. וכל חטאי שהרמתי את דגל המשילות.”

עוז אברמוביץ תושב לוד וחבר הגרעין התורני שהשתתף גם הוא בככינוס השדולה אמר לחברי הכנסת: “למדנו על בשרנו שהנושא של הערים המעורבות סופר אסטרטגי ואסור לטאטא אותו למרות שלרבים נח לטאטא אותו. בסופו של יום מצאנו את עצמנו בלי משילות של מדינת ישראל ולוואקום הזה נכנסו גופים אזרחיים. אנחנו מנסים שמדינת ישראל תשנה את התפיסה שלה ושתבין שמה שפלילי יהפוך מהר גם ללאומני. צריך טיפול באירועים שהיו אחרת שום דבר לא ימנע מהם לעשות את זה גם בפעם הבאה. צריך שינוי תודעתי של המדינה שיחלחל לכל מערכות אכיפת החוק כדי לשנות את התפיסה שיש פה אירוע”.

יאיר רביבו. צילום: דוברות

ח”כ מיקי זוהר אמר כי הנושא של הערים המעורבות מאוד רגיש ונפיץ משום שהממשלה המכהנת לא תדע, לדעתו, להתמודד עם משבר כזה אם יפרוץ שוב כי אם יעזו לטפל בו הם יאבדו את הרוב של הממשלה. “אנחנו כאופוזיציה יכולים לפעול ברמה הציבורית והפרלמנטרית ואני קורא לכל חברי השדולה לפעול לקידום חקיקה שתטפל בסוגיה הזאת” הוסיף זוהר.

אוחנה: “המשטרה לא ידעה לתת מענה”

שר הבט״פ לשעבר ח״כ אמיר אוחנה אמר כי בכל הנוגע להתקומומות האחרונה בקרב ערביי ישראל, לא ידענו כמוה מאז קום המדינה. המשטרה לא ידעה לתת להם מענה טוב בזמנים הראשונים.

“נושא הערים המעורבות הוא נושא מרכזי,” אמר ח”כ אוחנה. “הביקור הראשון שלנו בשטח היה בנגב וראינו גם בנגב וגם בערים המעורבות את ההתקוממות והפרעות של ערביי ישראל מתוך עויינות לרעיון של מדינה יהודית. עם זה התמודדנו. צבר האירועים היו כאלו שהמשטרה לא ידעה לתת להם מענה טוב בזמנים הראשונים ונאלצה לעשות גיוס חסר תקדים בהיקפו של פלוגות מג״ב כדי לתת מענה להתקוממות שלא ידענו מאז קום המדינה.”

כינוס שדולת א”י בכנסת, לפני זמן קצר. צילום: מאיר אליפור
“המשטרה לא ידעה לתת מענה”. שוטרים עומדים מול קבוצת פורעים במהלך המהומות. צילום: אביחי טבק, מקומונט לוד

ח״כ עמיחי שיקלי הוסיף: ״לאזרח לא משנה האם מדובר ברקטה מלבנון או בקבוק תבערה משכנו בלוד. יש חזית רביעית של פלסטינים שחיים בתוך ישראל ויש להם נציגים בפרלמנט – הרשימה המשותפת תומכת הטרור כשבשטח יש להם לוחמים שמבקשים להרוג ולשבש את חיי מדינת ישראל. אל מול החזית הרביעית יש ארגון שנמצא בתת תפקוד – משטרת ישראל והפיקוד שלה האחראים לחוסר הביטחון של תושבי ישראל. לא היו פה הפרות סדר אלא אינתיפדה של אנשים שביקשו להרוג יהודים בגלל שהם יהודים. המשטרה לא הבינה את התפקיד שלה וחשבה שמטרתה להפריד בין הניצים”