Site icon מקומונט לוד

רגישים לגלוטן? הנה 5 רעיונות לקינוחים נפלאים ללא גלוטן

אם אתם או אדם קרוב סובלים מרגישות לגלוטן תשמחו לגלות שישנם מתכונים נהדרים לקינוחים שאינם כוללים שימוש בקמח. כיום, אפשר למצוא במדפים של מחלקת האפייה בסופרמרקטים הגדולים מבחר סוגים של קמחים ללא גלוטן ומוצרים נוספים לאפייה נטולי גלוטן. במאמר זה נציג לניכם חמישה רעיונות נהדרים לקינוחים טעימים נטולי גלוטן.

הנסיכה מגיעה לשולחן

הימנעות מגלוטן אינה מחייבת אתכם בוויתור על הטעמים הטובים של עוגות הגבינה. ישנה אפשרות לאפות עוגת גבינה ללא גלוטן ולקבל עוגה נפלאה וטעימה במיוחד. מתכונים של עוגות גבינה לרוב אינם מכילים כמות גדולה של קמח, את מעט הקמח שיש תוכלו ברוב המתכונים להחליף בקמח נטול גלוטן. עוגת גבינה ללא גלוטן תתאים לסיום של ארוחה צמחונית וארוחות בסגנון איטלקי, צרפתי וים תיכוני. כל עוד משתמשים בגבינות רזות ולא מפריזים בכמות הסוכר העוגה תהיה קלילה ולא מתוקה מדי. העוגה מתאימה כקינוח מיוחד לחג, כעוגה לשבת וגם כעוגת יום הולדת. .

כדורי שוקולד/תמרים/רפאלו

בסופה של ארוחה משביעה נשמח לקנח עם קינוח קטן, מתוק ועשיר בטעמים משובחים. כדורי שוקולד כקינוח מתקבלים בשמחה בכל שולחן. הם גם מתאימים לאנשים ולילדים שהם אלרגים לגלוטן וכך אינם נדרשים להימנע מהפינוק המתוק והאהוב. בעבור רבים מאתנו כדורי שוקולד מצופים שבבי קוקוס הם זיכרון ילדות קסום. ניתן להכין את הכדורים מתמרים.

צילום: Pexels

כדורי קינוח קטנים יוכלו לשמש גם כקישוט בשכבה העליונה של עוגת גבינה ללא גלוטן. בסיום של ארוחה חגיגית מרובת משתתפים, בה תרצו להגיש כמה סוגים של קינוחים, תוכלו להכין שנים ואף שלושה סוגים של כדורי קינוח. כדורי שוקולד מומלץ להכין משוקולד מריר משובח עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו עם אשר ישפר עוד יותר את הטעמים. את כדורי התמרים יש להכין מעיסת תמרים מתוקה שהיא גם בריאה יותר בהשוואה לכדורי שוקולד מריר או שוקולד לבן (כדורי רפאלו).

גלידה ביתית כקינוח ללא גלוטן

בעבורי, גלידה ביתית מסמלת טעמים של בית. בכל פעם בה אמי הייתה מכינה גלידת שוקולד ביתית פשוטה לא יכולתי להפסיק להציץ אל תא ההקפאה בציפייה. כיום, אני מכינה בעצמי גלידה ביתית נפלאה בטעמים של ריבת חלב, תות, דובדבן, תפוז, שוקולד מריר ועוד. הגלידה הביתית אינה מכילה גלוטן כך שהרגישים והאלרגים לגלוטן נהנים ממנה מאוד גם כן. ניתן להכין גלידה חלבית וגלידת סורבה פרווה (ללא חלב). כגרסה בריאה אפשר לשלב במתכוני הגלידה פירות טריים ואף לקשט את המנה בפירות חתוכים בהתאם לעונה.

קינוחי שכבות נפלאים ומרשימים ללא גלוטן

רעיון נהדר לקינוח נטול גלוטן שיהיה גם טעים, גם מרשים וגם קל להכנה הוא קינוחי שכבות בכוסות. לאחר שתתנסו בהכנה לא תאמינו כמה בקלות הכנתם את הקינוח הנפלא הזה. קינוחי שכבות הם פתרון נהדר למנת קינוח מהירה ולא יקרה בארוחות מרובות משתתפים. את ההרכב של הקינוח אתם בוחרים כאשר ההמלצה היא על שלוש שכבות של טעמים לפחות.

קינוח שכבות קלאסי נהדר ונטול גלוטן תוכלו להרכיב משכבה של קרם שוקולד בתחתית הכוס, שכבה של תותים טריים חתוכים (כדאי להניח את התותים על השוקולד רק לאחר שהוא מתקשה מעט) ושכבה של קצפת מתוקה. לשדרוג המנה אפשר לטפטף על הקצפת שוקולד חם, לפזר אגוזים קצוצים או להגיש לצד המנה גם כדור גלידה או פירות חתוכים. אלו שפחות אוהבים טעמים של פירות יוכלו להרכיב את קינוח השכבות שלהם משכבה של פירורי עוגיות (נטולות גלוטן), שכבה של קרם מסקרפונה עשיר ושכבה של קרם שוקולד. תוכלו להפוך את קרם המסקרפונה הפשוט לקרם מיוחד בטעם קפה אם תוסיפו לו מעט אספרסו.

קינוח שוקולד ללא גלוטן

אם כבר הגשתם מספר פעמים עוגת גבינה ללא גלוטן ומתחשק לכם לגוון – עוגת הקרמבו תהיה סיום נהדר לכל ארוחה. אפשר להכין אותה בגרסה חלבית או בגרסת פרווה עם שמנת צמחית. הבסיס של העוגה הוא עוגת שוקולד אפויה על בסיס שוקולד מריר משובח, שמנת, ביצים וסוכר. השכבה הבאה היא שכבת קרם לבנה ומתוקה מבוססת שמנת מתוקה, שמנת חמוצה ופודינג אינסטנט. השכבה השלישית היא ציפוי שוקולד חגיגי, עשיר ומפתה. את העוגה הנפלאה הזו תכינו בקלות וללא כל שימוש במוצרי גלוטן.