Site icon מקומונט לוד

רוטרי לוד בחר את הנואמים הצעירים המצטיינים לשנת 2020 בלוד

“רוטרי ישראל” חרת על דגלו את קידום תרבות הדיון והתחרות משתלבת בעשייה זו. תחרות הנואם הצעיר של רוטרי אשר הפכה למסורת, מהווה מיזם חשוב לקידום תרבות הדיבור בקרב הנוער, מעודד מצוינות ושאיפה להצלחה, ומעורר דרך ארץ לשפה.

הנואמים הצעירים של לוד מדורגים בצמרת התחרות הארצית של רוטרי ישראל. אשתקד הצליחה לוד לשחזר את הישגי העבר, ורשמה זכייה שלישית בגמר הארצי עם נועה מירסון, תלמידת י”ב מתיכון עתיד למדעים בלוד.

זו השנה ה-14 שמועדון רוטרי לוד בשיתוף אגף החינוך בעיריית לוד, מקיים את  תחרות “הנואם הצעיר”. התחרות התקיימה ביום חמישי האחרון באודיטוריום של ביה”ס “עתיד תיכון למדעים” בלוד. בני משפחה של עשרים המתמודדים יחד עם נציגי בתי הספר הממלכתיים, וכמובן גם חברי רוטרי , הוסיפו גוון יפה ונופך מיוחד לתחרות. “זקני רוטרי” אומרים כי התחרות השנה הינה הגדולה והמוצלחת ביותר שהייתה עד כה כנראה בזכות שתי עובדות חשובות: זו הפעם הראשונה שתלמידי בתי הספר הממלכתיים והתיכוניים הערביים לוקחים חלק בתחרות “הנואם הצעיר”.

תלמידי החטיבה העליונה הזוכים בתחרות, יחד עם צוות השופטים וראשי מועדון רוטרי לוד.

מטרות התחרות של “הנואם הצעיר” אשר נבחרו ע”י “רוטרי ישראל”, הן קירוב הנוער לאומנות הנאום, תוך צמיחה והעצמה אישית וחברתית לקראת בניית חברה טובה יותר. תהליך דרכי ההוראה-למידה והערכה נועדו לחדד את הרעיון ולהציגו במיטבו. בנוסף, פיתוח כושר הביטוי והדיבור בפומבי , הטמעת תרבות הדיבור בקרב הדור הצעיר, יחד עם יכולות הבעת רעיון באופן מובנה, רהוט ובזמן קצוב ,עידוד וקידום השפה העברית ולבסוף, עידוד לסבלנות וסובלנות בבני נוער, חינוך ועידוד להישגיות ומצוינות.

לדברי מוטי מורד, יו”ר אפיק הנוער ומארגן התחרות מטעם רוטרי לוד, “השגת המטרות והצלחת הפרויקט יכולה להתבצע רק בשיתוף פעולה מלא, ואני מצאתי שותפים לדרך, התחרות הייתה מאד מיוחדת ומרגשת, ומשקפת את רצון התלמידים להצליח באופן אישי.”

מורד ביקש להודות גם לשותפים במיזם, “ובאופן אישי לשרה אריש ,לכל המנהלות והמורים שראו במועדון רוטרי שותפים מלאים. להורים התומכים ולחברי ממועדון רוטרי לוד, להרכב המיוחד מתזמורת הנוער שהנעימה לנו, ולשופטי התחרות – לליב סנדנר, אורלי אביר -לב ורונן רוטשטיין, לתיכון עתיד למדעים בלוד בניהולה של גאולה סרי, על האירוח למופת, לרעייתי רחלי ולאביבה ראובנס שעזרו לי בעיצוב ובהפקת האירוע.”

מוטי מורד. צילום: ללא קרדיט

רביעיית נגני קלרינט בהדרכת המורה מיכאל גוניקמן מביה”ס למחוננים במוזיקה בלוד, ע”ש הנשיא יצחק נבון, הפליאו בנגינתם במהלך ההפסקה.

ברוך אקפלד, נשיא מועדון רוטרי איחל הצלחה לכל המתמודדים, והודה לכל השותפים על פועלם הטוב והמסור בהכנות שנדרשו לביצוע התחרות. רעיית ראש העיר, יקירה רביבו כיבדה את המעמד בנוכחותה. מיד אחרי דברי הנשיא, תפס הנשיא לשעבר שוקי נתן את הפיקוד והחל להנחות את התחרות. שלושת השופטים הזניקו את התחרות של הנואמים הצעירים, כאמור זו השנה ה- 14 ברציפות.

הזוכים בתחרות העירונית “הנואם הצעיר” לשנת 2020 הם:

שלושת הזוכים במקום הראשון זכו בפרס כספי לרכישת ציוד לימודי אצל “אטיאס אופיס” בלוד. התחרות המחוזית של “הנואם הצעיר” תתקיים בעוד כחודש, במודיעין.