Site icon מקומונט לוד

רחוב הרב אלישיב ב’גני איילון’ ייסגר בשבתות וחגים

ראש העיר יאיר רביבו: כפי שהעירייה התחייבה בעבר כלפי הרוכשים במחיר למשתכן, הרחוב הראשי החוצה את השכונה – שדרות ‘יחד שבטי ישראל’, לא ייסגר לתנועה בשבתות וחגים.

שכונת גני איילון מציבה בפני עיריית לוד אתגר חדש – כיבוד שמירת קדושת השבת והתחשבות ברגשות האוכלוסייה החרדית מחד, ומאידך שמירה על חופש הבחירה האישי מצד תושבים מסורתיים או שאינם דתיים המתגוררים בפרוייקט של מחיר למשתכן בשכונה.

לדברי גורמים בעירייה, הנהלת העיר החליטה השבוע על סגירת רחוב הרב אלישיב בשכונת ‘גני איילון’ החדשה, בשבתות וחגים, “זאת לאור אחריותה לביטחון ולבטיחות מאות ילדים ומבוגרים תושבי השכונה, אשר צועדים ברחוב זה בשבתות וחגים – מאחר ושוכנת בו ‘קריית בתי הכנסת’, עם כעשרה בתי כנסת – המשמשים את הציבור האשכנזי, ספרדי, חסידי וליטאי, זה לצד זה, ב’שבט אחים גם יחד’, זאת בנוסף לנתון, אשר רוב תושבי הרחוב הינם מהמגזר החרדי”.

עם זאת, כפי שהעירייה התחייבה בעבר כלפי הרוכשים במחיר למשתכן, הכבישים הראשיים בשכונה לא ייסגרו בשבת. “אין כוונה חלילה לחבל בקדושתה של השבת החשובה מאוד להנהגת העירייה ולעומד בראשה. בעירייה רואים הזדמנות מעולה להפגיש בסוגייה זו, בין הנציגים החרדיים לבין הציבור המסורתי במחיר למשתכן, אשר ברובו מכיר ומוקיר את ערכה וקדושתה של השבת, כדי לגבש “סטטוס קוו” מתוך הידברות, שכנות טובה והבנה – זה ברגשותיו של זה”, כך על פי עיריית לוד.

שילוט חדש המורה על סגירת הרחוב בשבת וחג.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו ביקש להזכיר ולציין את הבטחתו לתושבים החילונים. “אדגיש כי הרחוב הראשי החוצה את השכונה – שדרות ‘יחד שבטי ישראל’, לא ייסגר לתנועה בשבתות וחגים”. רביבו הוסיף כי “מבחינתי, העירייה תעמוד בהתחייבויות שלה וכל תושב חילוני אשר ירצה להיכנס או לצאת מהשכונה, יעשה זאת ללא שום חשש”.

בנוסף, הוחלט בהנהלת העיר, כי באזורים פנימיים, אשר מתגוררים בהם אך ורק תושבים חרדים ועוברים שם מאות ילדים ומבוגרים – מקרים אלו, ייבחנו כל מקרה לגופו.

“אני מבקש מכם תושבי השכונה, לכבד האחד את השני, – כפי הכתוב: “איזה הוא מכובד, המכבד את הבריות”, חתם ראש העיר את פנייתו לתושבי ‘גני איילון’.