Site icon מקומונט לוד

רעיונות לארוחת בוקר מזינה בחופש הגדול

אין דבר מהנה יותר עבור ילדים מהחופשה הגדולה, אשר מגיעה בתום שנת לימודים אינטנסיבית ותובענית. בד בבד, אין דבר מורכב יותר להורים מחופשה זו. הורים רבים מוצאים את עצמם תוהים כיצד הם יכולים לסייע לילדים שלהם לשמור על שגרה כלשהי ויחד עם זאת, להנות מהרגשת החופש.

אחד מהתחומים שלא מעט ילדים “מתפזרים” בהם בחופש הגדול הוא כל התחום של תזונה. בעוד שכאשר ילדים מצויים במסגרת החינוכית הם נהנים מסדר יום ברור וארוחות קבועות, הרי שבחופש הגדול הילדים מתעוררים בשעות אחרות, אוכלים בשעות לא מסודרות, אוכלים תוך כדי צפייה במחשב ובטלוויזיה ובעיקר, לא תמיד צורכים מזונות בריאים. הורים אשר מחפשים את הדרך להעניק לילדים שלהם את האפשרות לצרוך תזונה בריאה גם בחופש הגדול, יכולים להתחיל בהכנת ארוחת בוקר בריאה לילדים.

ארוחת בוקר בריאה ומזינה לילדים- מדוע זה חשוב?

ארוחת בוקר מזינה לחופש הגדול. תמונה: pexels

ארוחת הבוקר מהווה את הארוחה החשובה ביותר ביום הן עבור ילדים והן עבור מבוגרים. על מנת שיהיה לילד כח להמשך היום שלו ועל מנת שהוא ייהנה מזריקת אנרגיה, חשוב מאוד לדאוג שארוחת הבוקר שלו תכיל מזונות בריאים, עשירים ואיכותיים, החיוניים מאוד עבור גופו. ארוחת הבוקר של הילד חייבת לכלול חלבון כלשהו, ירקות וכמובן פחמימה. כדאי מאוד שהפחמימה תהיה פחמימה מורכבת. כדאי מאוד שארוחת הבוקר של הילד לא תכלול בו דגני בוקר אשר יש בהם לא מעט סוכר, אלא בעיקר מזונות בריאים. על מנת שהילדים יתחברו אל ארוחת הבוקר הבריאה, הקפידו להגיש להם אותה בצורה יצירתית, שתעניק להם הרגשה נעימה וחשק לאכול אותה.

רעיונות לארוחת בוקר בריאה

הנה כמה רעיונות לארוחת בוקר בריאה ואיכותית עבור ילדים:

  1. חביתה עם לחם, גבינה וירקות במגוון צבעים- ניתן להכין לילדים חביתה מביצים אשר מהווה חלבון, להציע להם לחם מקמח מלא עם גבינות איכותיות וכמובן, להציע על השולחן ירקות במגוון רחב של צבעים, אשר יעניקו לכל ילד את האפשרות לבחור מהם את הירק אשר הוא הכי אוהב. אין ספק שמדובר בארוחה איכותית וטעימה הכוללת בה את כל אבות המזון. אין כמו לפתוח את היום בארוחת בוקר מעין זו.
  2. פנקייקים מקמח מלא- אין דבר טעים יותר מפנקייקים, אולם על מנת להפוך אותם לבריאים יותר, כדאי מאוד למצוא מתכון המכיל בו סוכר טבעי וקמח בריא יותר. כאשר מוצאים מתכון שכזה הרי שניתן להעניק לילדים ארוחת בוקר מפנקת ואיכותית מחד ומאידך, ארוחת בוקר טעימה.
  3. דייסת שיבולת שועל- על אף שזה לעיתים נראה לא אטרקטיבי, לא מעט ילדים יכולים להנות מאוד מדייסת שיבולת שועל, המכילה בה גם פירות קיץ טעימים ורעננים.

ככל שתעזרו ברעיונות לארוחת בוקר בריאה שתכינו לילדים שלכם את ארוחת הבוקר שלהם, הרי שארוחה זו  תהיה איכותית, עשירה ובריאה וכך הם יתחילו את היום שלהם טוב יותר ויצליחו לשמור על תזונה בריאה יותר במהלך היום.