Site icon מקומונט לוד

רעיונות לגיבוש בין הורים לילדים

חוויות משותפות קריטיות לבניית מערכת היחסים בין הורים וילדים ולפעמים בקצב החיים המרתוני והמסחרר אנחנו לא מוצאים את הזמן להשקיע או להתקרב מספיק לילדים ועסוקים יותר מדי בלנהל אותם, כדי לצלוח את השגרה התובענית.
למדו מתי לעצור וליצור זמן איכות משולב בפעילות נעימה, כזו שתאפשר את החיבור הטוב ביותר, הכרות עם הילד והוא אתכם תוך כדי משחק מהנה.
יש הרבה מאוד דברים שתוכלו לעשות יחדיו כדי לכונן קשר חזק וליהנות מכל רגע. אספנו מספר חוויות גיבוש שאפשר לבצע בחוץ או בפנים:

צילום: Anthony Wade on Unsplash

לטיול יצאנו

שבירת השגרה המונוטונית בטיול בחוץ, שמאפשר גם לשנות אווירה יכולה להיות נפלאה כאשר מעוניינים לנתק את הילד מהמסכים ולאפשר לו להתרשם גם מנפלאות הטבע ותוך כדי ליהנות מפעילות מגבשת יחדיו.
ניתן לבחור ביחד מסלול ולתכנן את ההליכה, להביא עמכם אופניים או קורקינט, לרקוח ביחד מטעמים לפיקניק קסום ואפילו לשחק בחוץ מצא את המטמון או להשתמש באפליקציה לזיהוי צמחים ובעלי חיים כך שתוכלו אפילו להעניק ערך מוסף לחוויה הכוללת.

להרכיב את הקשר

משחקי הרכבות מאפשרים לכם להתחבר ביחד ותוך כדי להפיק את המיטב גם בסוג של חוויה לימודית. משחקי הרכבה מלמדים את הילד זיהוי, יכולים לשפר את המיומנויות המוטוריות והקוגניטיביות, הכרות עם צבעים, חשיבה כמותית מתמטית, לשפר את התקשורת כאשר פועלים יחדיו וגם את החשיבה האסטרטגית כאשר בונים, למשל, מודל לפי הוראות כתובות מראש. כמו גם לשפר את יכולת הריכוז והמיקוד, הקשב והסבלנות.
חפשו משחקי הרכבות קלאסיים כמו אבני לגו או פאזלים, כשלגו אפשר להרכיב פרי סטייל על פי הדמיון או בהתאם לערכה מובנית.
בכל מקרה, בחרו ערכה לפי גיל הילד עם מספר חלקים בהתאם לדרגת הקושי והמיומנויות שלו בתחום.

שחקתם אותה

ערב משחק יכול להיות בדיוק מה שחיפשתם כדי ליצור קשר עם הילד ותוך כדי משחק גם לשאול את היה היום שלו, מה חשוב לו לספר לכם ולספר לו דברים מתוך חייכם ומתוך עולמכם.
אלה יכולים להיות משחקים שונים דוגמת משחקי קלפים או משחקי אסטרטגיה, משחקי לוח למיניהם בהתאם לגיל של הילד ואפשר גם לשלב בערב משחק אחד מספר משחקים כולל משחקי תנועה ומשחקי שולחן.

פעילות בסגנון יצירתי

מוזמנים לשחרר את הצד היצירתי מתוכם ולהתנסות עם הילדים ביצירה בחומרים שונים, מרקמים, צבעים. אפשר לצבוע פרי סטייל או לצייר בהתאם לנושאים שונים שנבחרו מראש או לצייר לפי מקור השראה כלשהו, ליצור אפילו ציור משותף שכל אחד מכם, פעם הילד ופעם ההורה, אחראי על חלק אחר או ממשיך את הציור כראות עיניו כאשר מגיע תורו. אפשר לחרוז שרשראות, לצבוע פסלים או לפסל בחימר. הכינו לעצמכם פינת יצירה ביתית ולאחר מכן ערכו תערוכה מיוחדת של כל יצירות האמנות שיצרתם ביחד.

היכון הכן לזוז

מחפשים פעילות מגבשת דינאמית? מה דעתכם להתחבר תוך כדי תנועה? ניתן לבחור פעילות ספורטיבית שהילד אוהב כמו כדורסל או כדורגל או לקבוע אימון ספורטיבי משותף הורים וילדים עם מאמן משפחתי, שיוכל לתת לכם תרגילים שמתאימים לביצוע בשיתוף פעולה ביחד עם אביזרים נלווים כמו כדור, גומייה, חישוק הקסם וכדומה.

לתרום ולהיתרם

שיעור נהדר בהתנדבות ממנו מפיקים גם סיפוק עצמי וגם יכולים להתגבש ולהתחזק יכול להיות כחלק מיציאה לפעילות בהתנדבות ומעורבות בקהילה. קטיף עם החקלאים, עזרה למפונים, צביעת רהיטים ובתים לקשישים ובעלי מוגבלות, מיחזור וניקוי חופים וכל פעולה אחרת שהילד ישמח להירתם לה ותתרום לכם גם ברמה האישית.