Site icon מקומונט לוד

רק אחד יכול: מפגן כוח מרשים לנתניהו, רביבו והליכוד בלוד

מועד הפריימריז לראשות הליכוד מתקרב ואמש כינס ראש עיריית לוד, יאיר רביבו את תומכי ופעילי הליכוד בעיר למפגן תמיכה מרשים מאוד סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו. רביבו: “מה שעשה נתניהו ללוד – אין לזה אח ורע”. נתניהו: “לא אני עשיתי, אנחנו, יחד עשינו”

למעלה מ-150 מוזמנים, חברי תנועת הליכוד בלוד ובסביבה, הצטופפו אמש בביתם של אסתר ויעקב רביבו באווירה חמה ומחבקת על מנת להביע את תמיכתם בראש הממשלה בנימין נתניהו בהתמודדות על תפקיד יו”ר הליכוד ומועמדה לראשות הממשלה.

בשל שיקולי האבטחה, נאלצו האורחים הרבים להמתין לנתניהו שיגיע במשך זמן רב, אך נראה היה שעבור רבים מהם, מדובר במחיר פעוט בהחלט עבור פגישה עם “הנבחר”.

יעקב רביבו ונתניהו. הביע תמיכה מלאה.

“30 שנה אני חבר הליכוד, וכל השנים תמכתי בביבי”, אמר משה, פעיל ליכוד ותיק שנכח במקום, “אצלנו בליכוד, לא מחליפים ראש ממשלה כי מישהו אחר רוצה להיות יו”ר. אצלנו תומכים, ומחבקים את ראש הממשלה – גם אם יש מי שרוצה לזרוק אותו. לא עושים דברים כאלה, לא בוגדים!”

נתניהו. צילום: אביחי טבק
ראש הממשלה עמד על הכיסא וביקש לדבר אל כל אחד מהנוכחים. צילום: אביחי טבק

בזמן שחלף עד בואו של נתניהו, נשאו דברים שרים וח”כים רבים שהגיעו לכבר את המעמד, ובהם שר המשפטים אוחנה, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שר החוץ ישראל כץ, שרת התרבות והספורט מירי רגב וח”כ קרן ברק.

בשיאו של האירוע נכנס נתניהו לבית הצפוף, לקול קריאת “ביבי! ביבי!” קצובות שלא חלפו במשך דקות ארוכות. מארח הכנס, ראש העיר יאיר רביבו, הציג בפני נתניהו את האנשים ופרט עבור הקהל את מעט מהישגי ממשלות נתניהו בעשור האחרון והפציר בנוכחים “לבוא ולהביא” – לבוא להציע ביום חמישי הבא בבחירות המקדימות, ולהביא את קרוביהם ומשפחתם התומכים בנתניהו להצביע גם הם.

אחריו, עלה לדבר ראש הממשלה נתניהו. עלה? מפאת הדוחק הרב אילתר ראש הממשלה נתניהו בימה קטנה, כשעלה על הכיסא עלו ישב על מנת שיוכל לדבר באופן אישי אל כל אחד ואחד מהנוכחים.

הקהל הרב שהגיע “לגעת במי שאלוהים נגע בו”. צילום: אביחי טבק

נתניהו שיבח את ראש העיר רביבו על המהפך שנעשה בלוד בשנים האחרונות, מאז ימי הועדות הקרואות ועד המצב המרשים בו היא נמצאת היום.

בנוסף, זכה ראש הממשלה לברכה מיוחדת מאימו של רביבו, אסתר, שסיפרה שבמשך 20 שנה היא חלמה על היום בו ראש הממשלה יגיע להתארח בביתה – והנה, היום הזה הגיע. את הברכות ליוותה אמא אסתר בספינג’ מעשה ידיה אותו העניקה לראש הממשלה.

את הערב חתמו התומכים הרבים בקריאה קצבית בשמו של נתניהו, שירת “ביבי מלך ישראל” ותוך ניסיונות לא קלים לגעת, לחבק ולנשק את האיש שהביא את מדינת ישראל, כך לדברי רבים מהם, “למקום הטוב ביותר מאז שהיא קמה”.

ראש העיר רביבו מנצל את הדקות לפני הגעת ראש הממשלה לתפילת מנחה. צילום: אביחי טבק
ראש העיר לשעבר, בני רגב. צילום: אביחי טבק
נתנהו מוקף תומכים. צילום: אביחי טבק
שרים וברי כנסת רבים הצטרפו לכנס על מנת להביא תמיכה. צילום: אביחי טבק