Site icon מקומונט לוד

רש”ת הודיעה על שינוי במסלולי ההמראה עקב שיפוץ; המשמעות – רעש המטוסים יחזור לשמי לוד. עיריית לוד – “נמשיך במאבק”

בעקבות ההודעה נפגש ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו בדחיפות עם מנהלי רשות שדות התעופה: “נמשיך במאבק ככל שיידרש”. רשות שדות התעופה: “במטרה להקטין את החשיפה לרעש המטוסים שיגרם בתקופה זאת לחלק מהישובים בהם גם העיר לוד, הוחלט לבצע את עבודות התחזוקה בתקופה המאופיינת בירידה חדה בפעילות התעופתית, עם סיום חגי תשרי. נעשה כל שביכולתנו לקצר את זמן העבודות”.

לפני כחודשיים כזכור, חסמו תושבי לוד את הכניסה לנתב”ג במחאה על רעש המטוסים. את צעדי המחאה הוביל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, נגד שר התחבורה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית, בדרישה להתערבות והחזרת מערך ההמראות והנחיתות בנתב”ג, בהתאם לתוכנית שהייתה בעבר – כך שתפחת באופן דרמטי תנועת המטוסים מעל שמי העיר. “תושבי לוד אינם מוכנים יותר לסבול. רעש המטוסים הוא מטרד קשה הפוגע בבריאותנו ובאיכות חיינו. הרעשים החזקים האלה גורמים לנו ולילדינו להפרעות שינה, מתח, עייפות ולנזקים בריאותיים מצטברים. אנו דורשים מרשות שדות התעופה להחזיר את מערך ההמראות והנחיתות הישן” אמר ראש העיר.

ואכן בעקבות צעדי המחאה, ביצעו ברשות שדות התעופה שינויים שהפחיתו באופן ניכר את רעש המטוסים מעל שמי לוד.

עם זאת, כבר ביום ראשון הקרוב צפוי רעש המטוסים מעל לוד לחזור למשך חמישה שבועות, עד ל-5.12.19, כך עפ”י הודעת רשות שדות התעופה, וזאת בשל סגירת מסלול ההמראות הראשי של נמל התעופה בן גוריון (נתב”ג), כחלק מעבודות תחזוקה תקופתיות של המסלול.

ההפגנה שנערכה בחודש אוגוסט אחרון.

בנמל התעופה בן גוריון פועלים שלושה מסלולים, היוצרים ביניהם צורת משולש, המאפשרת גמישות יחסית בהפעלתם. מסלול ההמראה הראשי (08-26) “המסלול השקט” באורך 4,062 מטר, מסלול הנחיתות הראשי (12-30) באורך 3,112 מטר ומסלול נוסף (03-21) באורך 1,780 מטר המשמש בשנים האחרונות לנחיתות. סביר להניח שרוב ההמראות יעברו למסלול 12-30, מה שיגרום למטוסים לטוס בעת ההמראה בגובה נמוך מעל יישובי עוטף נתב”ג בהם כאמור גם העיר לוד.

בהודעה שפרסמה רשות שדות התעופה, נמסר כי “בשל הצורך בביצוע עבודות תחזוקה תקופתיות על מסלול 08-26 , יסגר מסלול זה, המשמש כמסלול ההמראות הראשי של נתב”ג, לפעילות תעופתית בין התאריכים 27.10.19-5.12.19. עבודות התחזוקה על מסלול זה, שרובד לאחרונה בשנת 2010, נדרשות לאור מצבו ההנדסי ולאחר שנצפו בו נזקים המחייבים טיפול דחוף”.

לתושבים נמאס מהרעש – אבל ברש”ת כל פעם מפרסמים סיבה זמנית אחרת להמשך המפגע. הפגנת התושבים בנתב”ג. צילום: מערכת מקומונט לוד

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו יחד עם מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, היועמ”ש אבנר יוסף ומנהל היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד, עדן שמעון, נפגשו בדחיפות עם מנהלי רשות שדות התעופה. ראש העיר הבהיר כי המאבק במטרד רעש המטוסים יימשך ככל שיידרש. “בכל פעם מציינים סיבה אחרת, פעם זה אירועים חריגים הנוגעים לבעיות בקליטת GPS, פעם זה עבודות תחזוקה על המסלולים, או התמודדות עם רחפנים במרחב, ופעם זה בשל חציית להקות יונים שינו את מסלולי ההמראה באופן שפוגע בתושבי לוד. באביב ככל הנראה נשמע שוב שיבוצעו שינויים במערך ההמראות והנחיתות בשל נדידת הציפורים וגם במקרה זה נהיה ערוכים להמשיך במאבק עד אשר יימצא פתרון קבע שיפחית באופן דרמטי את רעש המטוסים מעל לוד”.

ברשות שדות התעופה הסבירו הפעם כי במטרה להקטין את החשיפה לרעש המטוסים שיגרם בתקופה זאת לחלק מהישובים בהם גם העיר לוד, נקבע מועד ביצוע העבודות לאחר סיום חגי תשרי, כך שהעבודות תבוצענה בתקופה המאופיינת בירידה חדה בפעילות התעופתית. “תחילת העבודות במועד זה, לפני תחילת החורף והגשמים, תאפשר ביצוע העבודות ברצף, באופן שיבטיח עמידה בלוח הזמנים” אמרו ברש”ת. “במהלך אי השמישות המבצעית של מסלול 08-26, יפעל נתב”ג בתבנית תפעול חריגה בהתאם לשיקולי בטיחות טיסה, תוך שרשות שדות התעופה תעשה כמיטב יכולתה לקיצור לוחות הזמנים של תקופת העבודות וחזרה לתבנית התפעול כפי שהייתה ערב תחילת העבודות”.