Site icon מקומונט לוד

שבוע לפני יום הזיכרון: ונדליזם או שיפוץ שהתארך – מי אחראי למצב המביש של האנדרטה לנרצחי פעולות האיבה בלוד?

שבוע בלבד לפני יום הזיכרון לזכר חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה ובדיקת “מקומונט לוד” מגלה כי האנדרטה לזכר בני לוד שנרצחו בטרור נמצאת במצב מזעזע. מנכ”ל העירייה: “האותיות נשלחו לאמן לחידוש”.

בעוד כשבוע, יום לפני יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל, יעצור עם ישראל את עיסוקיו ויתייחד עם זכר נופליו חללי צה”ל ונפגעי הטרור. גם השנה, כמו בשנים קודמות תערוך עיריית לוד טקס מרגש בהשתתפות משפחות השכול, אך נדמה שטיפול במצב רגיש קצת יותר, מצב האנדרטה לזכר חללי פעולות האיבה בני לוד – לא זוכה לטיפול.

לפני למעלה משבועיים הבחינו תושבים כי האנדרטה שבגן גנדי, ממש מטרים ספורים מתחנת המשטרה, הושחתה וכי נעקרו ממנה לוחות הנצחה ואותיות רבות מאוד אשר פוגעות בצורה גסה במיוחד במראה האנדרטה.

האנדרטה לזכר חללי פעולת האיבה בני לוד, הבוקר. צילום: אביחי טבק

התושבים פנו למנכ”ל העירייה, שלאחר בדיקת הנושא עדכן כי לא מדובר בונדליזם כי אם ביוזמה של העירייה לתיקון בלאי טבעי של החומר והחוסרים קיימים בגלל שהאמן עצמו לקח אותם לתיקון.

יותר משבועיים עברו והבוקר חזרנו למקום לבדוק את המצב, אך הוא נותר ללא שינוי.

פנינו ל”גלריה נתיש” אשר מייצגת את האמן מעצב האנדרטה, ישראל פרימו, שם אכן ידעו לספר לנו שהאותיות נלקחו לתיקון יזום ושהן “יוחזרו למקומן עד שבוע הבא, עוד בטרם יום הזיכרון”. בהמשך אף הדגישה הנציגה כי ייתכן שיותקנו “כבר היום או מחר”.

אנחנו נמשיך לעקוב, אך נציין כי לתחושתינו, בנושא כ”כ רגיש, בוודאי בעיר כמו לוד, מן הראוי היה לדאוג לשיפוץ והחלפה מהירים יותר, ולא להשאיר את האנדרטה במצב פגום ואף פוגע זמן רב כל-כך – זה נכון כל השנה ושבעתיים ערב יום הזיכרון.