Site icon מקומונט לוד

שוקלים לקנות רכב היברידי? הנה מה שצריך לבדוק

רכב היברידי יכול לחסוך עבורכם בהוצאות דלק, אך חשוב לבחור אותו בצורה נכונה על מנת ליהנות מהיתרונות שיש לו בטווח הארוך. במאמר הבא נסביר מה מאפיין רכב מן הסוג הזה, כיצד בוחרים אותו ולמה זה משתלם.

רכב היברידי מונע על ידי שתי מערכות הנעה. בדרך כלל, מדובר על שילוב בין מנוע חשמלי לבין מנוע בעירה פנימית והמשמעות היא שאין צורך לטעון אותו או להחליף סוללות – כמו ברכב חשמלי. מהבחינה הזו, רכב היברידי הוא אכן יצור כלאיים שיש לו שורה ארוכה של יתרונות.

היתרון הכי משמעותי של רכב היברידי בא לידי ביטוי בסביבה עירונית ופרברית. בגלל שנסיעה בשטח כזה מאפשרת למנוע החשמל להשלים את מנוע הבנזין, המשמעות היא חיסכון של מאות שקלים בהוצאות הדלק או הדיזל. יתרה על כך, היכולת של רכב היברידי לשלב בין מערכות ההנעה מונעת את הבזבוז שמאפיין מערכת בעירה פנימית רגילה בנסיעות איטיות ובעמידות ברמזורים.

מה החסרונות של רכב היברידי ומה בודקים לפני שקונים?

החיסרון הבולט של רכב היברידי הוא עלות גבוהה יותר ביחס לדגמים שמאובזרים באותה רמה. במילים אחרות, על רכב היברידי תצטרכו לשלם מעט יותר כל עוד לא תביאו בחשבון את החיסכון בהוצאות הדלק. חוץ מזה, יש סוגים שונים של רכבים היברידיים והבדלים בין דגמים של רכב היברידי מתון, רכב היברידי מלא ורכב היברידי נטען.

אתם למשל צריכים לבדוק באיזה סוג של רכב היברידי מדובר וכיצד אמורה לבוא לידי ביטוי התחזוקה השוטפת. ככל שתכירו טוב יותר את המפרט ואת התכונות של הרכב, כך תגדילו את הסיכוי ליהנות מהיתרונות שלו. אם אתם רוצים להשתמש ברכב היברידי ברחבי העיר, תצטרכו לדוגמא דגם מעט אחר בהשוואה לרכב שאמור לשמש אתכם בנסיעות ארוכות.

ברכב היברידי מתון המנוע החשמלי לא מספיק חזק כדי להניע את המכונית בכוחות עצמו ותפקידו להיות כלי עזר בלבד. לעומת זאת, ברכב היברידי מלא המנוע החשמלי אכן מניע את הגלגלים ואף מאפשר ליצור חלוקה יעילה יותר בין מערכות ההנעה. לשם השוואה, ברכב היברידי נטען אתם תהיו חייבים לחבר את הסוללות לעמדת טעינה.

כמו כן, יש דגמים של רכב היברידי מקביל ורכב היברידי טורי שבהם ההבדל הוא באופן ההפעלה של מערכות ההנעה.

טיפים לבחירת הרכב המתאים

השוואת רכבים למכירה תדרוש מכם הכנת שיעורי בית. ראשית, בדקו כמה זמן אתם מבלים בנסיעה בתוך העיר או בפקקים לעומת נסיעה בין עירונית ועד כמה חשוב לכם להפחית בהוצאות דלק. לאחר מכן, בררו מה הפער בין רכב היברידי לבין מכונית רגילה ועד כמה קריטי לכם לנסוע בלי רעש ועשן.

במידה וגם הקדמה הטכנולוגית עושה לכם את זה, כנראה שמכונית היברידית תהיה שווה את ההשקעה.