Site icon מקומונט לוד

‘שוק לוד’ נפתח מחדש אחרי שהיה סגור למעלה משבועיים

השוק העירוני הייחודי והמפורסם של לוד, אליו היו מגיעים מדי שבוע אלפי קונים מלוד ומהאזור כדי ליהנות מקשת של צבעים, ריחות וטעמים בשוק ירקות ופירות ובשוק הסדקית, נפתח מחדש השבוע לאחר למעלה משבועיים שהיה סגור בשל מבצע “שומר החומות”.

‘שוק רמלה-לוד’ הנייד השוכן בעיר העתיקה בלוד, בסמיכות לשכונת רמת-אשכול ובית העירייה החדש – שואב אליו בכל שבוע כ-7,500 איש – אנשים, נשים וטף, אשר באים לרכוש את מרכולתם במחירים זולים שלא ניתן להתחרות עליהם בשום מקום אחר.

אבי לוי, מנהל השוק מזה שנים רבות, אשר מסתובב בין הדוכנים והבסטות כבר 27 שנים, לקח את עובדי עיריית לוד לסיור מרתק בשוק.

הסוחרים, מבין 214 הבסטות, מכירים אותו היטב. מחייכים אליו, שואלים ודורשים בשלומו. והוא – מגיב בהתאם. מפרגן, מברך וקורא בין השורות את הזקוק לתמיכה והושטת יד קטנה.

הסיור מתחיל בחלקו הימני של השוק, בו תוכלו למצוא את הפירות והירקות הכי טובים בארץ, במחירים הזולים בארץ – תוך חווית קנייה עם ריחות רעננים והדרים, לצד שלל תבלינים השייכים לכל עדות התפוצות. “המחירים שלנו והסחורה מספר 1 בישראל”, זועק לעברנו אחד המוכרים. “כאן תוכלו לקנות בחצי מחיר מהחנות”, אומר השני. בדקנו, ואכן חצי מחיר. למשל: שוקולד קינדר יעלה בשוק 4 ב-10 ₪, ובחנות – פי שניים במחיר. וזה רק ההתחלה.

שוק הפירות והירקות פועל בכל יום שני, משעה 7:00 בבוקר ועד 18:00 בערב. ביום שלישי, מצטרף לשוק הפירות והירקות גם שוק הסדקית והוא פועל משעה 5:00 עם ראשוני הסוחרים ועד 16:00 בצהריים.

השוק העירוני בלוד. תמונה: דוברות עיריית לוד

בבסטות של שוק הסדקית ניתן למצוא הכל בכל מכל. החל מביגוד לתינוקות, ילדים ומבוגרים. ציוד משרדי, הכל לסלולר, כלי בית ונוי. יודאיקה. משקפיים. הנעלה. משחקים וצעצועים.

“דורות של מסחר”

בסיור, לצד דמויות מעניינות של העיר לוד, פגשנו בכמה סוחרים אשר עובדים בו עוד מילדותם. הם דור שני ושלישי לסוחרי השוק. הם נושמים וחיים את הלקוחות והמסחר. לדוגמא, בבסטה של הירק הטרי טרי, שוחחנו עם ישראל בוקובזה, דור שני בבסטה הקיימת כבר 60 שנה. אחריו, שוחחנו עם נתן עזורי, הוא כבר דור שלישי בשוק, בדוכן הלימונים המיתולוגי שקיים מעל 50 שנה ומרווה את צימאונם של הרוכלים והקונים.

בתום הסיור, רגע לפני שעזבנו את המתחם העצום, פגשנו את ציון חביב, יו”ר וועד סוחרי השוק. הוא ביקש להעביר מסר לתושבים: “בואו לחזק אותנו. בואו לרכוש בשוק. תשאירו את הכסף בעיר ותנו לנו להתפרנס. זה גלגל אחד גדול – כאשר תושב לוד רוכש פה, כי הכסף נשאר אצלנו ואנו מחזקים כלכלית זה את זה”.