Site icon מקומונט לוד

שחקני הילדים של אליצור לוד חיכו – אבל מכבי שוהם בחרה שלא להגיע לעיר

משחק הכדורסל של ליגת ילדים ב’ בין אליצור לוד ומכבי שוהם שהיה אמור לערך היום בלוד בוטל לאחר ששחקני שוהם לא הופיעו למשחק – בשל סירובם של הורי השחקנים לשלוח את הילדים ללוד, בשל המתח השורר בעיר מאז המהומות בתחילת החודש. הקבוצה תועמד לדין, אליצור לוד זוכה בניצחון טכני.

אכזבה קשה לשחקני קבוצת הילדים (כיתות ז’) של אליצור לוד לאחר שהמשחק אליו התכוננו והיה אמור להערך הערב בוטל 10 דקות לפני שריקת הפתיחה, כשהשחקנים הלודאים כבר מבצעים את החימום על המגרש.

לפני כשבוע נוצר קשר ראשון בין נציגת קבוצת מכבי שוהם שסיפרה לרכז קבוצת אליצור לוד רז פרידמן שהורי הילדים משוהם שאמורים היו להגיע למשחק שנקבע ליום חמישי חוששים מהמצב הביטחוני בעיר ולכן היא מבקשת להזיז או המשחק או להחליף ביתיות, אבל באליצור לוד לא יכולה להסכים לבקשה.

“הזזת משחקים או החלפת ביתיות זה משהו שקורה הרבה במסגרות הילדים, בד”כ בעקבות אירועים פשוטים יותר כמו טיול שנתי של הכיתה, שחקן חולה קורונה וכדומה, אבל במקרה הזה, הסברתי לנציגה שאני מחויב לשמור לילדים על המסגרת,” הסביר רז. “בארועים האחרונים הילדים איבדו אמון בהרבה מוסדות – במשטרה, בשכנים הערבים שלהם, בממסד – אחד הסלעים המוצקים שנשארו להם זה הכדורסל. לא יכולנו לתת יד גם לביטול המשחק או החלפת ביתיות שהיו פוגעים מאוד ברגשות הילדים”

רז מספר שלאחר אותה שיחה הוא שוחח גם עם מנהל הקבוצה וגם הוא הסכים לדברים ואישר שהקבוצה תעשה הכל כדי לופיע במשחק.

שחקני אליצור לוד

אבל הערב, דקות בודדות לפני הפתיחה הגיעה הטלפון שבישר לשחקנים – למרות שאגודת מכבי שוהם הזמינו אוטובוס והתכוונו להביא את הילדים למשחק – אף ילד לא עלה עליו לאחר שההורים מהעיר השכנה, רק 5 דקות מלוד, ושאולי חלקם אף נולד וגדל בה, בחרו לאסור על ילדיהם את הנסיעה.

“הילדים בקבוצה התאכזבו מאוד. הם חזקים מנטלית ויודעים להתגבר על הקושי, אבל כפי שעלינו כאנשי חינוך ומנהלי האגודה מוטל לשמור עליהם הביטחותית, כך עלינו לעשות גם ברמה המנטלית וצר לי מאוד שהורי מכבי שוהם לא שיתפו פעולה בחזרה לשגרה ולחיים נורמליים”.

יו״ר אגודת אליצור לוד אבי גולדברג אמר לכתב מקומונט לוד: ״אני מצר על כך שהעיר השכנה לנו העיר שוהם חוששת להגיע למשחק ליגה. עצוב שבמרכז הארץ יש חשש לשחק כדורסל באור יום. כדורסל זה לא רק ספורט , אלא גם חינוך, מכבי שוהם הפסידה פעמיים גם על המגרש וגם מחוצה לו״.

בתוך כך, ראוי לציין כי אגודת אליצור לוד, שהוקמה לפני 7 שנים, על אף היותה אגודת ספורט דתית, משתפת בקבוצותיה גם שחקנים חילונים בכל הגילאים ואף שני שחקנים ערבים מהעיר ששיחקו בשורת הקבוצה הבוגרת שעלתה בשנה האחרונה לליגה א’.

“דווקא בימים אלה, אליצור לוד היא דוגמא לדו קיום וחיים משותפים באמת. חבל שמצד הערים שמסביב לא שותפים גם כן לחזון הזה” סיכם פרידמן.