Site icon מקומונט לוד

שיטות צלייה בגריל גז

שיטות צליית גז פופולריות יותר משיטות צליית פחמים, בשל קלות השימוש שלהן, זמן הבישול המהיר יותר והניקוי של גריל הגז. פחם אמנם משמש באופן מסורתי בצלייה והוא אפשרות זולה, אבל גריל גז הוא אופציה פופולארית יותר ופרקטית. זה דורש להבה פתוחה וארובה כדי לעבוד כמו שצריך, אבל ניתן להשתמש בגריל גז גם ללא ארובה מקצועית.

גרילי גז שומרים על חום קבוע שמבשל את האוכל באופן שווה. הם בדרך כלל לא דורשים להבות פתוחות או ארובות כדי לעבוד כראוי, וזו הסיבה שהם נהדרים עבור אנשים שרוצים לצלות בגריל המותקן במרפסת, בחצרות פרטיות, על גגות ועוד. זאת, בעוד שצלייה היא אחת משיטות הבישול הפופולריות ביותר. ישנן דרכים רבות לצלות ולכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה.

שיטות הצלייה הכי נפוצות שיש על גריל גז

צלייה ישירה ומהירה או איטית ועמוקה

שיטות צליית גז כוללות צלייה ישירה ומהירה, שבדרך כלל מבוצעת בחום מאוד גבוה. כמו כן, ישנן שיטות של בישול איטי בלהבה נמוכה או אפילו אפייה. אלו הן השיטות הפופולריות ביותר, מכיוון שהן מציעות את הטעמים והמרקמים הטובים ביותר לבשרים, דגים, ירקות ועוד.

גריל גז. צילום: CANVA

גריל גז קל מאוד לשימוש, אבל עדיין יש כמה דברים שחשוב לזכור בעת תכנון הצלייה. בהתאם לסוג המזון, שמור את המכסה סגור ככל האפשר במהלך הבישול או הצלייה. פתיחת המכסה עלולה לגרום לטמפרטורה בגריל שלך לקפוץ ולהשפיע על הבישול או הצלייה. וזה רלוונטי לגבי רוב שיטות העובדה על גריל גז.

טיפים לשימוש בגריל גז

קודם כל והכי חשוב, נקו את הסורגים והשלבים עם מברשת תיל לפני השימוש בנתח בשר או דג חדש. זה ימנע מחתיכות דבוקות על מזון להישרף על השלבים ולהידבק שם בזמן הבישול והצלייה. כמו כן, סגור תמיד את פתחי האוורור בגריל שלך שאינם בשימוש. זאת, כדי לשמור על טמפרטורה קבועה במהלך הבישול או הצלייה על גריל גז.

גרילי גז הם הסוג הטוב ביותר של גריל, מכיוון שהם קלים לשימוש, מגוונים ומציעים אפשרויות בישול רבות. עם גריל גז, אתה יכול לבשל סטייקים, המבורגרים, ירקות ודגים בו-זמנית, ירקות ועוד. עם סט הכלים הנכון, כדי לגרום לזה לקרות, תצטרכו להתאמץ ממש מעט.

עוד טיפ בסיסי לשימוש בגריל גז

השתמשו במלקחיים או בכלים בעלי ידית ארוכה. יהיה לכם הרבה יותר קל להפוך אוכל עם הכלים האלה מאשר ביד. ואם אפשר, העדיפו מלכתחילה לרכוש גריל גז עם מס’ קומות של שלבים, ככה תוכלו לטפל בכל מיני סוגי מזונות בו זמנית.