Site icon מקומונט לוד

שיטת ניקוי חדשנית, יעילה וקלה לתפעול- קרח יבש

קרדיט: pexels.com

ברחבי העולם, מגוון תעשיות משתמשות בהתזת קרח יבש כשיטה לניקוי משטחים, הכנת משטח וגימור משטחים. מכיוון שהוא אינו מייצר פסולת משנית ואינו מוליך, אינו שוחק ואינו רעיל, ניקוי בקרח יבש הוא  ההליך המומלץ ביותר בתעשייה. ניקיון עם קרח יבש היא שיטה חסכונית בזמן וחוסכת עבודה להכנה וניקוי משטחים העומדת בתקנות איכות הסביבה.

מה זה ניקיון עם קרח יבש?

התזת קרח יבש כוללת הכנה וניקוי משטחים עם חומר המואץ בזרם אוויר דחוס. תהליך זה ידוע גם בשם ניקוי קרח יבש. השיטה של ניקוי קרח יבש נבדלת בכך שהיא משתמשת בכדורי פחמן דו חמצני מוצק (CO2), אשר מונעים במהירויות גבוהות כדי לנקות ביעילות את פני השטח. בהתנגשות, החלקיקים עוברים סובלימציה, מסירים זיהומים ופסולת מהמצע מבלי לגרום נזק. תהליך הניקוי עם קרח יבש הוא:

אין פסולת משנית הנוצרת בהליך התזת קרח יבש. כאשר הקרח היבש בא במגע עם פני השטח אותו הוא מנקה אותו על ידי כך שהוא משנה מצב צבירה מ-CO2 מוצק ל-CO2 גזי.

מהם השימושים והיישומים של ניקיון משטחים עם קרח יבש?

טכניקת ניקוי בקרח יבש לא מוליכה, לא שוחקת ולא רעילה שאינה מייצרת פסולת משנית. טכניקה זו משמש במגוון רחב של הקשרים תעשייתיים ומסחריים לניקוי מגוון משטחים. קרח יבש הוא כלי שימושי לניקוי המשטחים של מכונות, כלים ומוצרים. עומק הניקיון עם קרח יבש יכולה להשתנות מאוד, החל מניקוי חזק ביותר ועד לניקוי עדין. סגסוגות רכות, חוטי חשמל וחיישנים הם רק כמה דוגמאות למשטחים הרגישים והעדינים שניתן לנקות על ידי שליטה מדויקת בלחץ האוויר הדחוס, קצב הזנת הקרח היבש וגודל חלקיקי הקרח היבש. בנוסף, ניתן להשתמש בשיטה זו כדי להסיר מזהמים קשים ועמידים כמו חלודה, אספלט ועוד.

מזהמים רבים, לרבות שמן, אבק, טביעות אצבע ועוד, ניתן להסיר בצורה יעילה באמצעות ניקוי בקרח יבש מבלי לסכן את פני השטח. כאשר מכינים משטח לצביעה, ניקוי קרח יבש הוא שיטה יבשה המבטלת את הדרישה לשימוש בתמיסות מימיות או כימיות. המשטח נשמר יבש לחלוטין לאחר הניקוי, מה שמאפשר יישום מהיר של ציפויים וצבע.

מכיוון שקרח יבש הוא חומר עדין כל כך, הוא עשוי לנקות בבטחה את רוב המשטחים. ניתן להשתמש בו לניקוי משטחים עדינים מבלי לפגוע בהם. בנוסף, ניתן לנקות ציוד בזמן שהוא מקוון ועדיין פונקציונלי הודות לעובדה כי קרח יבש לא מייצר פסולת משנית. חושבים שזה הוא שירות שיכול להתאים לכם? צרו קשר עם לאור הנדסה בע”מ.