Site icon מקומונט לוד

שילוב בין דורי: תלמידי תיכון דרכא לוד השתתפו בפעילות יום שדה משותפת עם דיירי מעון אביב

כחלק מפעילות ההסברה של אקים לוד בקרב תלמידי בתי הספר בלוד להטמעת נושא ה”מוגבלות שכלית התפתחותית”, התקיים מפגש גם עם תלמידי תיכון דרכא ע”ש מקסים לוי שבלוד, כאחד מתוך 7 בתי ספר שהשתתפו בתהליך.

במהלך מפגש ההסברה הראשוני, נולד הרעיון ליצור פעילות משותפת שאכן קרמה עור וגידים ויצאה בסופו של דבר לפועל ע”י אקים לוד, רוטרי לוד, מעון אביב ותיכון דרכא.

בחודש שעבר יצאו 34 דיירים מ”מעון אביב” בלוד שהינו בית לחיים לדיירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המפוקח על ידי  משרד העבודה והרווחה ומנוהל על ידי מר ניר גרינברג, ליום שדה משותף עם פרחי השל”ח הצעירים (פש”צים) מהתיכון העירוני.

צילום: יחצ

את יום השדה המשותף הובילו רעות גולדמן וערן שטרנברג נציגי המעון, ותומר אהרוני – מורה לשל”ח ולידיעת הארץ מתיכון דרכא.

יום השדה כלל את מיטב האתרים הייחודיים שבעיר רמלה: הדיירים והתלמידים שטו ביחד בבריכת הקשתות, טיפסו למרומי המגדל הלבן, סיירו וטעמו מטעמים בשוק, סיירו בעיר העתיקה וכל זאת עשו יחדיו בשיתוף פעולה מלא תוך חוויה ייחודית ומיוחדת.

הפש”צים מדרכא ליוו את דיירי מעון אביב במהלך היום, יצרו עימם קשר אישי וישיר בזמן ההליכה המשותפת, אכלו ביחד איתם, הציגו את סיפורו של המגדל הלבן ואף הכינו עימם מסיכות אישיות באווירת חג הפורים המתקרב.

יום זה מסמל תחילתה של ידידות מופלאה בין 2 המסגרות.

פעילויות משותפות מעין אלו תורמות לביסוס הביטחון העצמי והעצמת דיירי מעון אביב, שמשתלבים בצורה מושלמת עם תלמידים נורמטיביים, וכן תורמות רבות ליכולות המנהיגות וההובלה של הפש”צים מדרכא.

אקי”ם: “אנו מייחלים לכך שפעילות שכזו שהייתה פיילוט מצוין תהפוך לפרויקט שנתי ואחת לחודש יפגשו המש”צים מדרכא עם דיירי מעון אביב לבילוי משותף. פעילויות שכאלה מייצרות קהילה חזקה תומכת ועוטפת בעיר לוד וממחישה את סיסמת אקים –’חברה מכלילה היא חברה חזקה'”

צילום: יחצ