Site icon מקומונט לוד

שיעבור בשלום: עיריית לוד נערכת לחורף תשפ”ג

הנהלת העיר לוד ומנהלי האגפים והמחלקות השונות נועדו השבוע למפגש היערכות של עיריית לוד לקראת החורף שכבר נתן את אותותיו עם הגשמים הראשונים שירדו בלוד. 

את הישיבה הוביל מנכ”ל העירייה – אהרון אטיאס, שהציג בפני המשתתפים את התכנית לחורף הקרוב, וזאת לאור הסקת מסקנות והפקת לקחים מהניסיון של עבודת העירייה בחורף אשתקד.

במפגש התקיים ריענון לנוהל העירוני וכן תרגול מקרים ותרחישים שנערכו בחורף הקודם, לצד הצגת התגובות הרלוונטיות כפי הצורך.

בין תרחישי התרגול: הצפת גשמים ברחבי העיר, נחל שעולה על גדותיו, נפילת עץ או כבל חשמל קרוע המהווים סכנה מידית לציבור ועוד.

ישיבת היערכות לקראת החורף בהובלת מנכל העירייה בהשתתפות כל גורמי העירייה

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ציין כי עיריית לוד נערכה וביצעה עבודות לקליטת הגשמים ומניעת הצפות מים בעיר, לרבות ניקוי הקולטנים ותעלות הניקוז הפתוחות, וכי במקביל להיערכות העירייה, הוא מנצל את ההזדמנות וקורא לתושבים להיערך בהתאם: “לוודא איטום גגות ופתחים, חלונות ותריסים, לבדוק את תקינות מערכות החימום, לנקות ולפתוח מרזבים על הגגות, לגזום עצים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלי חשמל ולחזק אנטנות ודודי שמש וכל חפץ שעלול להתעופף בשל הרוחות”.

עוד ציין ראש העיר כי “בכל מקרה חריג המהווה סכנה לשלום הציבור כדוגמת חוטי חשמל שנקרעו יש לדווח מיד למשטרת ישראל וחברת החשמל. אנחנו כאן לשירותכם, באמצעות המוקד העירוני (106 או 08-9279900/1), 24 שעות ביממה!” אמר רביבו ואיחל  “חורף בריא, שמח ובטוח לכולנו!”

מנכ”ל העירייה – אהרון אטיאס ציין, כי עיריית לוד משקיעה רבות בהכנות לקראת החורף בכדי שהוא יעבור בשלום וללא נזקים ברכוש ובנפש ובתקווה כי מהניסיון של שנים עברו, הרשות וכוחות הביטחון וההצלה יצלחו גם את החורף הקרוב. אטיאס ביקש לקרוא לציבור לרענן את ההנחיות לחורף – ולוודא שביתם ואזור מגוריהם מוכן לעונת החורף, הגשמים והרוחות הסוערות.