Site icon מקומונט לוד

שכונת הרכבת מתפארת במתנ”ס חדש בהשקעה של 15 מיליון ש”ח

הושלמה בנייתו של המתנ”ס הערבי החדש בשכונת הרכבת בהשקעה של כ-15 מיליון ₪. בשיתוף פעולה של חברי המועצה וראש העירייה. חבר המועצה אקראם סקאללה: “תודה לראש העיר, לסגנו ולמנכ”ל. אין ספק שזה הישג גדול ומשמעותי לעיר לוד בכלל ולמגזר הערבי בפרט, ממש גאווה” 

אין ספק ששכונת הרכבת בלוד, עוברת מהפכה של ממש. על רקע אחת השכונות אשר בלטה בעבר בתקשורת בהקשרים שליליים, מטפחת כיום העירייה ומערכת החינוך דור חדש של ילדים ובני נוער הזוכים לשוויון הזדמנויות בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, כדי לאפשר להם לגדול כמו יתר בני גילם בעיר ובארץ.

עם חברי מועצת העיר מהסיעות הערביות. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

קחו למשל את פרס החינוך הארצי בו זכה בית ספר נווה שלום בשנת 2014, ותבינו את גודל המהפכה. תוסיפו לזה את התיכון הערבי להנדסה ומדעים שהוקם בשכונת הרכבת בהשקעה אדירה של כ-30 מיליון ₪, הכולל קמפוס עם ספריה מודרנית, אודיטוריום ומעבדות המצוידים בציוד חדיש, ומגמות לימוד מובחרות בביולוגיה, כימיה, הנדסת בניין ואדריכלות, הנדסת חשמל, תקשורת  ועוד, המאפשרות עתיד מבטיח לכ-1,300 תלמידיו אשר נדדו בעבר לתיכוניים אחרים מחוץ לעיר.

השיפור ניכר גם בתשתיות חדשות של מים ביוב, תיעול, תאורה, כבישים מדרכות וכיו”ב, גנים ובתי ספר חדשים. אולם לצד כל אלה ולצד החינוך המתקדם, שיוועה האוכלוסייה הערבית גם למתנ”ס גדול משלה שיהווה ציר מרכזי ומוקד לפעילות חברתית, קהילתית, ותרבותית, עבור אלפי התושבים והילדים משכונת הרכבת ומהעיר כולה, אשר ייהנו ממערך פעילות חוגים, העשרה ופנאי, במבנה מרשים, מודרני וייחודי.

ואכן השבוע ,הושלמה בנייתו של המתנ”ס הערבי החדש בצמוד לתיכון הערבי החדש, בהשקעה אדירה של כ-12 מיליון ₪. המבנה המפואר על שטח כולל של כ-1,850 מ”ר, כולל אולם ספורט חדיש עם 472 מושבים, חדר כושר, חדרי חוגים, מלתחות נפרדות לגברים ונשים, שירותי קהל, מחסנים, סטודיו למחול, ואפילו מעלית.

באחד מחדרי החוגים, ההשקעה ניכרת בכל פינה. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

באולם הספורט פרקט מרהיב, שישה סלים מתוכם 4 חשמליים, מתקני מתח, חבלים וטבעות, רשת ועמודי כדור עף, סולמות שוודיים ואפילו מחיצה אקוסטית המאפשרת פעילות בו זמנית בשני חלקי האולם. המקום כולו ממוזג במערכת מרכזית נוסף על מזגנים מפוצלים בכל החדרים, מערכת ספינקלרים בכל החללים, מערכת גילוי אש ועשן, מערכות כריזה, מערכת שמע בסטודיו למחול, ועם הפעלתו יוצבו גם מצלמות ביטחון ומערכת גילוי נגד פריצה.

בשעות הבוקר ישמש אולם הספורט בעיקר את תלמידי התיכון הערבי הצמוד, בשעות אחה”צ תתקיים במקום פעילות חוגים, העשרה ופנאי בחדרי הספח, המקום ישמש למופעים, טקסים ואירועי תרבות מיוחדים בחגים.

את המהפכה הזאת מוביל ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: לפני כשלוש שנים בעת שחנך את המתנ”ס החדש בגני אביב ע”ש אריק איינשטיין, ציין כבר אז שהוא פועל להקמת מתנ”ס חדש גם בשכונת הרכבת. “אני מאמין בשוויון הזדמנויות, ילד מהאוכלוסייה הערבית בעיר שזוכה לחינוך טוב ויש לו מקום לבילוי והנאה בשעות הפנאי, סיכוייו להתדרדר חלילה לפשיעה ועבריינות נמוכים יותר”, אמר ראש העיר, “המשוואה היא מאוד פשוטה ואני חושב שכל תושב בלוד, בין אם הוא יהודי או ערבי, צריך להכיר באינטרס הזה כי בסופו של דבר, אנו גרים פה בעיר מעורבת, ויש לנו אינטרס משותף שתהיה פה אוכלוסייה טובה, מתורבתת, מחונכת שתתרום ללא ספק לשיפור איכות החיים בעיר. משוכנע שבעתיד נקצור את פירות ההשקעה בעיר לוד אשר תהווה דוגמה לכל הארץ”.

השבוע, קיים ראש העיר עו”ד יאיר רביבו סיור במקום, עם סגנו הממונה על החינוך יוסי הרוש ועם חברי מועצת העיר הערבים, פרג’ אבן פרג’, עבד אזברגה ואקראם סקאללה, בהשתתפות מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, גזבר העירייה ציון הדר, מהנדת העיר סימוני מזרחי, מנהלת התיכון הערבי שירין נטור חאפי, מנהל אגף הספורט מאיר אליהו, מנכ”ל רשת המתנ”סים בלוד אבי גיל, ונציגי ארד ד. הנדסה אשר תכננו וביצעו את הפרויקט.

ראש העיר קולע לסל ופוגע בול באולם הספורט המפואר. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

“אני פשוט מתרגש” אמר ראש העיר, “שמח שהגשמנו חזון. בהחלט מגיע לאוכלוסייה הערבית בלוד ולאלפי ילדי השכונה אולם ספורט ומתנ”ס מודרני שיהווה מוקד עלייה לרגל ומוקד לפעילות חברתית וקהילתית. זהו נדבך נוסף שיסייע בשבירת מחיצות ויקדם את האחווה בלוד. זהו המתנ”ס השני הנבנה בלוד ב-30 השנים האחרונות, אחרי מתנ”ס גני-אביב. אני רואה את תושבי העיר והקהילות בעיר, באוכלוסייה הערבית והיהודית, בראש סדרי העדיפויות”. ראש העיר הציג את אמג’ד אזברגה שנבחר לנהל את המקום, איחל לו הצלחה בתפקיד וכבר הנחה אותו לצד הפעילות הענפה שתתקיים במקום, להקפיד על סדר, ניקיון ותחזוקה שוטפת כמו במתנ”ס גני אביב. “אנו צריכים לשמור על המקום המפואר הזה, התחזוקה היא הכי חשובה”, הדגיש.

“ממש גאווה, אין ספק שזה הישג גדול ומשמעותי לעיר לוד בכלל ולמגזר הערבי בפרט”, אמר חבר המועצה אקראם סקאללה, “הדבר מוכיח על עיר רב תרבותית אשר הולכת לכיוון טוב ומהווה דוגמה לשאר הערים המעורבות. בשיתוף פעולה ובעשייה משותפת בין חברי המועצה הערבים לבין הנהלת העיר ובראשה ראש העיר עו”ד יאיר רביבו שהביע הקשבה ונתינה לאוכלוסייה הערבית, אנו מגיעים להישגים גדולים. אני מודה לראש העיר, לסגנו ולמנכ”ל שנרתמו לצורך החשוב הזה. אני מאחל לאמג’ד שזכה לנהל המתנ”ס החדש הצלחה. כל הכבוד”!

המתנס החדש במבט מבחוץ. צילום באדיבות דוברות עיריית לוד

חבר מועצת העיר עו”ד עבד אזברגה מסר כי “חברי המועצה מרשימת אלנידאא אללידאויה מודים לראש העיר ולהנהלת העיר על קידום הפרויקט החשוב והמשותף ומעריכים תוצאות עבודה משותפת לרווחת אלפי הילדים ובני הנוער מהאוכלוסייה הערבית בלוד”.