Site icon מקומונט לוד

שמירה על בריאות הציבור

תפקידו של משרד הבריאות במדינת ישראל הוא בסופו של יום לשמור על בריאות הציבור. לכן, כחלק מעבודתו הוא מעניק המלצות בריאותיות, הן תזונתיות והן כלליות כמו המלצה לחסוך בשתייה מתוקה, להימנע מעישון ולאכול די פירות וירקות אשר יספקו ויטמינים ומינרלים הנחוצים לתפקוד התקין של גופנו, כמו גם לעשות פעילות גופנית מתונה לפחות פעמיים בשבוע.  את ההמלצות של משרד הבריאות מחברים רופאים אשר פועלים בתחום מזה שנים רבות והוסמכו להעניק ייעוץ בריאותי מקצועי, כמו גם אנשי מקצוע המתמחים בתחום התזונה והכושר אשר אף הם הוסמכו ע”י הגופים הרשמיים. דור אקשטיין הוא מאמן כושר מקצועי אשר הוסמך על ידי מכון וינגייט, כמו גם יועץ תזונתי אשר סייע לאין ספור לקוחות מרוצים לרדת במשקל, להתחטב ולהפוך את חייהם לבריאים ומאושרים יותר. השיטה הייחודית של דור אקשטיין מסייעת למתאמנים לשמור על בריאותם, לאכול באופן מאוזן ולבצע פעילות גופנית. 

קרדיט pixabay

קרדיט: pixabay

ייעוץ תזונתי מקצועי על ידי המומחים

תזונה נכונה היא לא משחק ילדים, משום שגופנו מושפע בלי צל של ספק במגוון מובנים מהמזון אותו אנו צורכים. תזונה מאוזנת כוללת את כל אבות המזון במידה, על ידי אכילת כמה ארוחות ביום בכמות מדודה ובשעות קבועות. על אף שאכילה נכונה ומאוזנת היא חשובה, על פי דור אקשטיין חשוב גם פעם בשבוע ליהנות מארוחה טעימה ומשביעה, גם אם היא איננה עולה בקנה אחד עם התפריט הקבוע. ארוחה זו היא הרבה מעבר לעוד מנה, היא למעשה מאפשרת לנו ולנפש שלנו ליהנות ממזון שאותו אנו אוהבים. על פי הניסיון הרב של דור אקשטיין בתחום התזונה והכושר, קשה להקפיד על דיאטה בריאה ומאוזנת ולהתמיד בה לאורך זמן רב, כאשר איננו משלבים פעם בכמה זמן ארוחה מהנה ומשמחת. לכן, כאשר אדם מעוניין לשנות את התזונה שלו על מנת לרדת במשקל ולהתחטב, עליו לזכור שלא ניתן לעמוד בדיאטות קשוחות לאורך זמן, מבלי שמפעם לפעם תהיה ארוחת פורקן, מה שכמובן חשוב להציף בפני יועץ התזונה אליו הוא פונה לייעוץ מקצועי.  

תפריט מותאם אישית

על אף שלפעילות גופנית קיים משקל רב כאשר אדם מעוניין לרדת במשקל, להתחטב ולהתאמן, למזון אותו האדם צורך קיים משקל רב עוד יותר, על פי דור אקשטיין, מאמן כושר מוסמך ויועץ תזונה בעל ניסיון רב. על מנת שאדם יוכל לרדת במשקל, עליו להיות בגירעון קלורי מסוים – להוציא יותר אנרגיה ממה שהוא מכניס, וכך גופו מתחיל לכלות את מאגרי השומן הצבורים בו וחלה ירידה במשקלו. יתר על כן, כאשר אדם משלב בחייו פעילות גופנית הכוללת אימונים אירוביים ובעיקר אימוני משקולות אשר מעמיסים על השרירים ומחזקים אותם, עליו לאכול כמויות גדולות של חלבון. במהלך אימון משקולות אינטנסיבי, סיבי השריר הזעירים נקרעים באופן טבעי, ועל מנת לבנות אותם מחדש חזקים ומשופרים על האדם לצרוך חלבונים כמו טונה, ביצים ובשר. ישנם אין ספור תפריטים אשר משלבים את הקריטריונים הללו, ולכן על מנת להתאים באופן אישי את התפריט בעבורכם, חשוב לפנות לייעוץ תזונתי מקצועי. דור אקשטיין ליווה אין ספור מתאמנים במהלך תהליכים יוצאי דופן של ירידה במשקל וחיטוב, המשלבים פעילות גופנית נכונה ומתאימה, לצד תזונה מאוזנת ועשירה.  

שיטה שעובדת

על אף שאין שיטת קסם לירידה במשקל, ועל מנת להתחטב ולרזות יש לבצע פעילות גופנית ולשלב אותה עם תזונה נכונה, ישנן שיטות אפקטיביות יותר מאחרות. דור אקשטיין, מאמן כושר מוסמך ויועץ תזונה מזה שנים רבות פיתח שיטה ייחודית אשר מתאימה את מאפייניה למבנה גופו של כל מתאמן ומתאמן. על פי תפיסתו, ישנם 3 מבני גוף עיקריים אשר ניתן לסווג כמעט כל אדם באחד מהם – לכל מבנה גוף יתרונות וקשיים משלו, ולכן כאשר מתאימים את התזונה ושיטת האימון למבנה גופו הספציפי של אדם התוצאות יהיו אידיאליות בעבורו. לתפיסתו של דור אקשטיין, להציע לכל אדם תפריט דומה הכולל פחמימות, שומנים, ירקות, פירות וחלבונים ולקרוא לזה דיאטה זאת הטעיה חמורה של הציבור, משום לכל אדם קצב חילוף חומרים שונה, ויכולת פיתוח השריר שונה. לסיכום, אדם בריא הוא אדם אשר אוכל בכמויות הנכונות את הרכיבים הנכונים ומבצע פעילות גופנית מתאימה, שותה די מים ונמנע מעישון.