Site icon מקומונט לוד

שני מאסרי עולם נגזרו על המחבל שרצח את דני גונן ז”ל

בית הדין הצבאי בכלא עופר הרשיע היום (ב’) את המחבל מוחמד אבו שהין שרצח לפני שנה וחצי את דני גונן ז”ל תושב לוד במעין ליד הישוב דולב והטיל עליו עונש מאסר עולם ופיצויים בסך 3.5 מליון שקלים.בנוסף, הטיל בית הדין הצבאי עונש מאסר עולם בגין נסיון לרציחתם של נתנאל חדד ואביחי אזוראן.

בית הדין המליץ כי המחבל לא ישתחרר בשום עסקה בעתיד.דני גונן ז”ל נרצח בעת ששהה עם חבריו במעיין סמוך לישוב דולב שבמטה בנימין.

אמו דני, דבורה גונן אמרה לאחר מתן פסק הדין: “מדינת ישראל מאפשרת לחיה מהלכת על שתי רגלים ונקראת בטעות בן אדם להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו.המחבלים נהנים ממעטפת הטבות מופלאה. יושבים פה על סיר הבשר, נהנים ממנעמי החיים . מקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן.”

יצויין כי בחודש ספטמבר האחרון נחנך בלוד “הגן של דני” לזכרו של דני גונן הי”ד בשכונת רמת אשכול בלוד.כמו כן הוחלט בעיר לוד על קריאת טקס הענקת מלגות ראש העיר לסטודנטים על שמו, וכן על הקמת מועדון קהילתי שייקרא “בית דני” או “מועדון דני” לפעילות חברה, קהילה וחסד וכן לארגון טיולים באתרי ארץ ישראל שבהם כה אהב לטייל.

דבורה גונן באזכרתו של בנה דני גונן זל.צילום ארי נובוגרוצקי

מנכ”ל תנועת “אם תרצו” מתן פלג שמלווה את המשפחה אמר כי: “מצב בו רוצח לאומני נהנה מהטבות ושירותים יותר מכל עבריין אחר בישראל היא אבסורד מביש מאין כמותו.”

פלג הוסיף כי:”ארגונים הממונים על ידי ממשלות זרות פועלים למען זכויות מפליגות עבור מחבלים בבתי הכלא ובמקביל מגנים על בני משפחותיהן בבג”ץ. על מקבלי ההחלטות להתעורר ולשנות את מציאות זו לאלתר.”