Site icon מקומונט לוד

“שרים וזוכרים” לזכר חללי מערכות ישראל.

זוכרים ושרים בלוד.צילום עמיחי לנגפלד

בהשתתפות  שלום שראל, אביו של רב סרן בניה שראל, מפקד פלס“ר גבעתי  שנהרג במבצע צוק איתן קיימה עיריית לוד  ערב “שרים וזוכרים” לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

בערב המרגש השתתפו תזמורת הנוער הייצוגית, תלמידי בית הספר למחוננים ומצטיינים במוסיקה בניהולו ובניצוחו של מני מטלון, מקהלת בית הספר “המעפילים” בהדרכתה של נורית טובול, מקהלת בית ספר לוי אשכול בהדרכתה של ג’ני איטלמן, הרכב ‘רימון’  של הקרן לפיתוח לוד בהדרכת גל טל – אור, הרכב יחידת הנוער – חדר 17 בהדרכת ליאור נעמן, הסטודנטית הלודאית רודי ביינסאי (כוכבת “דה וויס”), הפייטן והזמר יוסי אלישע ובנו יצחק.

את סיפור הגבורה ומורשת הקרב הביא שלום שראל, אביו של רב סרן בניה שראל, מפקד פלס“ר גבעתי  שנהרג במבצע צוק איתן. שלום ריגש את הקהל עד דמעות, כאשר סיפר על אישיותו המיוחדת של בניה, כמפקד, כאדם, כמנהיג שסירב לעזוב את חייליו אף לא לרגע, גם כאשר נפצע מרסיס שחדר לחזהו. הוא ראה בכך מטרד, ולא יותר, אולם כשהפצע הזדהם התאשפז בבי”ח סורוקה שם נאמר לו כי עליו לעבור ניתוח, הוא סרב וביקש רק טיפול מקומי, שיסגרו את הפצע עם קליפסים כדי שיוכל לחזור מייד לחייליו.

הרב שלום שראל מספר את סיפור הגבורה של בנו בניה, שנהרג בצוק איתן.צילום דוברות העירייה

הוא יצא לקרב חולה ופצוע. הוא לא היה אמור להשתתף בקרב בו נפל, אילו הקשיב לצוות הרפואי שטיפל בו, היה נשאר בבית החולים כדי לעבור ניתוח ולהתאושש מפציעתו, אולם הוא בחר לחזור לחייליו, ונפל בקרב ברפיח, יחד עם שניים מפקודיו, סגן הדר גולדין והקשר שלו סמ“ר ליאל גדעוני ז“ל.

“בניה ידע שהוא הולך למות”,  סיפר אביו. “ביום האחרון של השבעה אחד החברים סיפר לנו שבניה אמר לו: ‘אני מבקש ממך שאם יקרה לי משהו, תגיד לאבא שלי שידעתי‘.

הערב התקיים במעמד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה, ממלא מקומו אלי סער וסגנו יוסף חיים הרוש, מנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, יו”ר יד לבנים בלוד אלי חזן וחבר המועצה עמיחי לנגפלד. את הערב הנחה, ניקי מיכאלי, לשעבר מנהל אגף תרבות נוער וספורט בעירייה.

ראש העיר עו”ד יאיר רביבו לא הסתיר את התרגשותו. “יש לנו בלוד בני נוער נפלאים, מוכשרים, רואים את פירות ההשקעה של הפיכתה של לוד לעיר מוסיקה ותרבות”, אמר ראש העיר ומסר את ברכתו לכל השותפים שהביאו להצלחת הערב, ובמיוחד לאורית עופר, ‘מפיקת העל שלנו’ כפי שכינה אותה, סמנכ”לית רשת המתנ”סים מנהלת תחום תרבות עירוני בלוד על הפקת וארגון הערב המיוחד.