Site icon מקומונט לוד

שרת וירטואלי – על פועלו ועל כיסו

במידה והייתם נכנסים למרכז נתונים כל שהוא, נראה כי קודם כל תבחינו בעובדה המצערת, שקיימות בו שורות שלמות של מכונות, שכולן ניצבות על אותו המתקן. הדימוי הזה, למי שעוד לא הבין, שווה ערך לשרתים, שנועדו לשרת משאבים של רשתות. כל זה טוב ויפה, כאשר השרת איננו משותף עם עוד משתמשים. כל הרעיונות הם ליהנות מהשירות של שרת וירטואלי יחיד במינו, במידה שאתם מנהלים בית עסק. שרת ייחודי, שמספק רק לכם שירותים ספציפיים.

מה פועלו של שרת וירטואלי?

כאשר מדברים על פועלו של שרת וירטואלי, בהכרח מתכוונים על וירטואליזציה של שרתים, שמתייחסת באופן ישיר להמרה של שרת פיסי לכמה שרתים שהם וירטואליים. בפועל, תרגום למלים פשוטות יותר, תוכנת הווירטואליזציה מחלקת את השרת הווירטואלי הפיסי לכמה שרתים וירטואליים עצמאיים, אשר עובדים על אותו העותק של מערכת ההפעלה. מדובר בחידוש פורץ דרך, לכל דבר ועניין, בשביל התחום של מרכזי נתונים, וזאת משום שתוכנת הווירטואליזציה מאפשרת לנהל את המערכת תוך כדי הכפלה של סביבת המחשוב והזמינות שלהם.

האם באמצעות שרת וירטואלי תחסכו כסף?

יש שיאמרו, שייאמר לזכותו של שרת וירטואלי שאפשר לחסוך הרבה הוצאות כספיות, משום שאין חייבים לרכוש כמות עצומה של שרתים פיסיים. במרבית מרכזי הנתונים, קיימים שרתים שמתנגשים עם קיבולת מרבית שלהם, כאשר שרתים שונים מצויים בשימוש ארעי או בשביל יישומים שאינם הכרח המציאות. כאשר עסקינן אודות שרתים וירטואליים, כי אז מערכת ההפעלה והאפליקציות הפחות משמעותיות עשויות לפעול בד בבד על גבי מכונה בודדת, ובאופן הזה לחסוך בהוצאות כספיות בגין החומרה של השרת. ההשפעה פרופר באה לידי ביטוי בפחות שרתים, בשל העובדה כי הם מצויים בשימוש יותר אפקטיבי. החיסכון בהוצאות כספיות בא לידי השגה בפרט בעזרת קניה מופחתת של חומרה. למרות שאי אפשר בלעדי מערכות הפעלה או לחלופין בלי רישוי התוכנות המתאימות.

צילום: CANVA

האם באמצעות שרת וירטואלי אפשר לארח כמה מערכות הפעלה?

אכן, באמצעות שרת וירטואלי אפשר לארח כמה מערכות של הפעלה. ולמי מבינכם, אשר אין לו מושג למה אנחנו מתכוונים בכלל, נסביר. אחד השימושים האינטנסיביים של טכנולוגיית הווירטואליזציה במיטבה. מתבטא בהפעלה של כל מיני מערכות הפעלה, על גבי אותה חומרת השרת. מדובר על מעלה ייחודית, יוצאת מגדר הרגיל, משום ששרתי הווינדוס וכן הלינוקס עשויים להתקיים זה לצד זה על גבי אותו השרת הפיסי, מה שנותן בידי השרת הווירטואלי לארח בלי כל בעיה את האפליקציות האפקטיביות לכל מערכת הפעלה, באשר היא.

האם שרת וירטואלי מאפשר להתאושש מבעיה בקלות?

באמצעות שרת וירטואלי ניתן להתאושש מכל בעיה בקלות. כאשר פועלו מתייחד בצורה שבה הוא הופך את ההמשכיות העסקית והתאוששות מכל בעיה באופן קל, ובצורה ידידותית בנושא ההוצאה הכספית. בעוד בעיה עלולה להשבית את מרכז הנתונים, אפשרי להפעיל לאלתר את השרת הווירטואלי במקום רחוק, על מנת לאפשר המשכיות של ההתנהלות העסקית.