Site icon מקומונט לוד

שר האוצר הניח את אבן הפינה לפרויקט “מחיר למשתכן” בלוד

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “זהו יום חשוב והיסטורי, שיא במדינת ישראל של חתימה על היתרי בניה תוך פחות מ-3 חודשים מרגע הזכייה במכרז”.במסגרת הכנס השנתי של מינהל התכנון הארצי שהתקיים בלוד, חתם שר האוצר משה כחלון על היתרי הבניה בפרויקט הראשון בלוד בשיטת מחיר למשתכן בשכונת אחיסמך בלוד המתחדשת.

המהפכה של שר האוצר משה כחלון, באה לביטוי בטקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הראשון בשיטת מחיר למשתכן בלוד.

מדובר בפרויקט “מגדלי הנחל” בו זכתה חברת “צפריר וזוהר שרבט” בתכנית אחיסמך, להקמת 376 יח”ד בשיטת “מחיר למשתכן”, ובבשורה אדירה לזוגות צעירים מחוסרי דיור מתוך העיר ומחוצה לה, שכן הפרויקט אשר ינוהל בנפרד מהקריה הדתית חרדית, מיועד לכלל האוכלוסיות, לציבור כללי וחילוני.

ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו, גייס את כל גורמי התכנון והרישוי למשימה, כדי לקצר את התהליכים ולהנפיק היתרי הבניה בפרק הזמן הקצר ביותר, ואכן, באופן חסר תקדים בישראל, הצליח תוך פחות מ- 3 חודשים לאחר הזכייה במכרז, להנפיק היתרי בנייה אשר נחתמו במעמד שר האוצר משה כחלון, במסגרת הכנס השנתי הארצי של מינהל התכנון שהתקיים בלוד.

שר האוצר משה כחלון וראש העיר יאיר רביבו עם מגילת היסוד להקמת הפרויקט החדש.צילום דוברות עיריית לוד

שר האוצר, משה כחלון אמר: “הפרוייקט הזה מוכיח שאם רוצים אפשר גם אחרת, משבר הדיור הוא לא גזירת גורל, ושהפערים החברתיים הם לא גזירת גורל. בנוסף היום כבר נפתחות ההגרלות בעפולה ותוך חודש יהיו זוגות צעירים שכבר יזכו בזכות לרכוש דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים. הרכבת של הדיור נוסעת על המסילה והיא בכיוון הנכון, כל מה שצריך זה קצת זמן וסבלנות. אני גאה לעמוד בראשה של מערכת שדואגת וחושבת על דור העתיד.”

ראש העיר, עו”ד יאיר רביב הוסיף: “זהו יום חשוב והיסטורי, הוכחנו לכל המדינה שאם רוצים מאוד, אפשר ליישם את תכנית מחיר למשתכן בלוח זמנים קצר ולהביא לעיר זוגות צעירים, ויודגש מכלל האכולוסיות, היכולים עתה ליהנות מהנחות של עשרות אחוזים מתחת למחיק השוק. אני מודה לכל הגורמים השותפים מרשות מקרקעי ישראל, ממינהל התכנון ובעיקר לשר האוצר משה כחלון על הרוח הגבית ועל נכונותו לסייע בקידומה של העיר לוד ובהתפתחותה. אין ספק שרפורמות הדיור שמקדם השר והמהפכה שהוא מוביל בשיטת “מחיר למשתכן”, קובעים מציאות חדשה, מציאות של תקווה לזוגות הצעירים וחסרי הדיור בישראל”.