Site icon מקומונט לוד

שר החינוך במסיבת עיתונאים בלוד:”זינוק במספר התלמידים שלומדים ל-5 יחידות במתמטיקה”.

שר החינוך נפתלי בנט הגיע השבוע ללוד קיים מסיבת עיתונאים בתיכון אורט לוד וחשף כי:”חל השנה זינוק של 6000 תלמידים שניגשו למבחני הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה”.

מסיבת עיתונאים במסגרת התכנית הלאומית לקידום המתמטיקה בישראל – “לתת חמש”, במהלכה חשף את נתוני הניגשים לבחינת הבגרות בחמש יחידות מתמטיקה בישראל: ״אחרי עשור של ירידה מסוכנת במתמטיקה ובמדעים, אני שמח היום לבשר: הפכנו את המגמה. בזכות המאמץ הכביר שלכם, חל השנה זינוק של 6000 תלמידים שניגשו למבחני הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה. אלפי תלמידים אלה מאופקים, מלוד, מרהט ומכל רחבי הארץ התאמצו, השקיעו והוכיחו לעצמם שהם מסוגלים להכל. אנחנו לא מוותרים על אף ילד ולא מוותרים לאף ילד”, אמר.

שר החינוך, מנכלית משרדו וראש העיר במסיבת העיתונאים בביס אורט לוד.צילום דוברות עיריית לוד

השר בחר לקיים את המפגש בתיכון אורט לוד בניהולו של משה הרשקוביץ, נוכח ההישגים המרשימים של בית הספר. “הסיפור בלוד מאפיין את הסיפור בישראל, כאן באורט לוד לא הייתה מגמת 5 יחידות במתמטיקה, ורואים כיום את המהפך, בכיתה י”א יש כבר 11 תלמידים שלומדים ל-5 יחידות במתמטיקה, בכיתה י’ 25, ובכיתה ט’ 50. אלו הם אותם אחוזים כמו ברמת השרון ובתל-אביב, ככה סוגרים פערים בישראל, אנחנו מנתקים את הקשר הגיאוגרפי לפריפריה ומעניקים לכולם הזדמנות שווה להצליח בחיים”

שר החינוך, נפתלי בנט הוסיף: “קירוב הפריפריה למרכז הוא לא רק באמצעות רכבות – הוא באמצעות משוואות. המהפך במתמטיקה יביא את זוכה פרס הנובל הבא או המהנדס וא את ממציא כיפת הברזל מהפריפריה, גם מלוד, נגמר העידן שבו ויתרנו על ילדים שרצו לעשות בגרות של חמש יחידות רק בגלל תפיסה נוראית שאינטליגנציה היא עניין של גיאוגרפיה”

במסיבת העיתונאים השתתפו ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וסגנו יוסף חיים הרוש הממונה על החינוך, חבר המועצה עמיחי לנגפלד, מנהל אגף החינוך שלום עזרן, וכל בכירי משרד החינוך.
ראש העיר הודה לשר ולמשרד החינוך על הסיוע והליווי הצמוד ללוד. “בעוד 5 שנים אפשר יהיה לשאול, אם תושב לוד ותושב באר שבע יצאו בשעה 7 לדרכם, היכן יפגשו ובאיזו שעה? התשובה תהיה ב-8 במפעל הייטק בקרית גת”, אמר יאיר רביבו, “יש 3 שותפים להצלחה, השלטון המרכזי-משרד החינוך, השלטון המקומי – עיריית לוד, והמגזר השלישי ובמרה זה רשת אורט, וכשכולם חוברים יחדיו התוצאות מצוינות. עברנו בשנתיים וחצי האחרונות ‘ממסכנות למצוינות’ בכל התחומים, את המשוואה הזאת שתמיד אמרו על לוד שהיא החצר האחורית של המדינה אפשר לשנות בראש ובראשונה בזכות החינוך”.

עוד הוסיף ראש העיר: התלמידים האלה שמקבלים הזדמנות שווה, יקבלו את כרטיס הכניסה להצלחה, בזכות צמצום הפריפריה וצמצום הפערים. אני מאמין שאם שיפרת הישגים שיפרת ערכים, ואם שיפרת ערכים שיפרת חברה”.ואולי את המשפט המבטא יותר מכל את התכנית להעלאת מספר התלמידים הניגשים לבגרות 5 יחידות במתמטיקה אמרה שובל טליאס, תלמידת כיתה י”א באורט לוד ותושבת העיר: “לא קשה, לא שווה”!