Site icon מקומונט לוד

שתי ניידות טיפול נמרץ חדשות בצי כלי הרכב של מד”א ברמלה – לוד

שתי ניידות טיפול נמרץ חדשות נחנכו השבוע, ומצטרפות לצי כלי הרכב המתקדמים של מד”א באזור רמלה-לוד. הניידות יוצבו בתחנת מד”א בלוד וישרתו את צרכי שתי הערים הסמוכות.

אתמול נחנכה בעיר לוד ניידת טיפול נמרץ של ארגון מגן דוד אדום, שתפעל בערים רמלה ולוד. בטקס השתתף ראש העיר לוד עו”ד יאיר רביבו, שבירך על הניידת החדשה שתפעל לרווחת תושבי העיר, ואף קיבל בהמשך הביקור סקירה על פעילות מד”א באזור.

יום קודם לכן, בטקס חגיגי שנערך בעיר רמלה, בהשתתפות סגן ראש העיר אברהם דזורייב ובכירים במד”א, נחנכה ניידת טיפול נמרץ נוספת שגם בסיסה המרכזי יהיה בתחנת מד”א בלוד, ואשר תיתן מענה למטופלים באזור. בטקס החגיגי העניק דזורייב דרגות כתף למתנדבים מצטיינים במד”א, תושבי עירו.

תחנת מגן דוד אדום בלוד, אשר ממוקמת ברחוב ירושלים בעיר, מפעילה ניידת טיפול נמרץ ואמבולנסים, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. התחנה נותנת מענה לתושבי לוד, רמלה והמושבים הסמוכים, זאת במקביל לנקודות ההזנקה של מד”א שפועלות בעיר רמלה ובמושב יגל. כ-250 החובשים, הפראמדיקים ומתנדבי הנוער של מד”א ברמלה, לוד והמושבים הסמוכים, מפעילים את כלי הרכב של מד”א באזור, ביניהם גם אופנועי חירום, בימבולנס ואמבולנס שטח 4X4.

הניידת לטיפול נמרץ של מד”א היא רכב רפואת החירום המתקדם ביותר, שבראשו עומד פראמדיק, ויחד איתו חובשי רפואת חירום ותיקים. הניידת לטיפול נמרץ מיועדת להענקת טיפול רפואי ופינוי לבי”ח של פצועים שסובלים מפגיעות קשות וחולים מורכבים. הציוד הרפואי המתקדם בכל ניידת טיפול נמרץ של מד”א כולל בין היתר תרופות מצילות חיים, אמצעי הרדמה דוהנשמה ומכשיר אוטומטי לביצוע עיסויי חזה, שמאפשר לפנות מטופל לבי”ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בנוסף, בניידות לטיפול נמרץ קיים מכשיר ניטור מתקדם, באמצעותו ניתן לבצע בדיקת ECG, ולשדר אותה בזמן אמת למוקד הרפואי של מד”א ולקרדיולוגים בבתי החולים, ובמידת הצורך לתת למטופל מכות חשמל, בהחייאות ובמקרים של הפרעות קצב לבביות מסכנות חיים.

חנוכת ניידת הטיפול הנמרץ החדשה של מד”א בלוד. צילום: דוברות מד”א

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו: “תחנת מד”א לוד כמו הפסיפס והמרקם העירוני המדהים, היא פסיפס של מתנדבים מדהימים שפועל למטרה אחת, הצלת חיים. התנדבות של תושבי העיר למען הקהילה מראה את חוסנה של העיר. השנה האחרונה, בה גדלה כמות ההתנדבות והמתנדבים בעיר, מעידה על חוזקה וחוסנה של העיר לוד והקהילתיות של תושבי העיר. מאחל לכולם בריאות איתנה ושנה טובה”.

סגן ראש העיר רמלה אברהם דזורייב, בירך על כניסת הניידת לטיפול נמרץ החדשה, והדגיש: “בשמי ובשם ראש העיר רמלה, מיכאל וידל, אני מברך על חידוש הניידת לטיפול נמרץ, שתשמש להצלת חיים ותשרת את תושבי רמלה והאזור במקרי חירום. תודה להנהלת מד”א על שיתופי הפעולה, תודה למתנדבים ולצוותי מד”א שעובדים יום ולילה בהגשת עזרה ראשונה והצלת חיים. בריאות טובה לכולם, שנה טובה ומבורכת”.

פראמדיק מד”א רמי מאושר, האחראי על תחנות מד”א באזור רמלה-לוד: “התחדשות הניידות לטיפול נמרץ באזור מהווה שיפור של המענה הרפואי לתושבים. מספר המתנדבים הגבוה באזור מצביע על חוסן קהילתי חזק, שמתאפשר בזכות הסיוע ושיתוף הפעולה של ראשי הרשויות באזור”.

מנהל מרחב איילון במד”א, אפי בר: “אני מברך על הניידות החדשות לטיפול נמרץ, שישרתו את תושבי רמלה, לוד והמושבים בסביבה. מגן דוד אדום משתפר כל העת, ומקפיד לחדש את רכבי החירום המתקדמים, על מנת שיאפשרו מתן טיפול רפואי מקצועי ופינוי מהיר ובטוח לבית החולים, של כל מטופל שזקוק לנו. אני מודה לראשי הערים על שיתוף הפעולה החיוני להתחדשות ולשיפור המתמיד של פועלו של מד”א באזור”.