Site icon מקומונט לוד

תכנון פרישה וחסכונות

קרדיט - Canva

יציבות פיננסית בפרישה לא מתרחשת בלי השקעה כל שהיא. יציבות פיננסית בפרישה דורשת תכנון, גישה אחראית וכמובן כסף. כל אחד פורש אחרת, אין מסלול פרישה חד-משמעי. יוקר המחיה, עלות גבוהה של שירותים רפואיים מחייבים אותנו לעשות תכנון פרישה לפנסיה הרבה לפני שאנחנו מגיעים לגיל פנסיוני.

תכנון פרישה כרוך לא רק בהבטחת משאבים פיננסיים נאותים זמינים, אלא גם החלטה היכן לגור לאחר הפרישה, בחירת תוכנית פרישה מתאימה וביטוח בריאות.

מסלולים הפנסיוניים

על מנת לתכנן את מסלול יציאה לפנסיה בצרה נכונה, כדאי לפנות ליועץ פנסיוני , הוא יידע להסביר מה קיבוע זכויות פרישה , מסלולים הפנסיוניים מתחלקים לשני סוגים: קצבת זקנה שמקבלים מביטוח לאומי, פנסיה שצברתם במהלך שנות עבודה שגם המעסיק מפריש חלק. קצבת זקנה זה תשלום חודשי תלוי בותק שצברת, התשלום ממקום העבודה ניתן למשוך כתשלום חד פעמי, שניתן למשוך אותו מדי כמה שנים, כאשר הכסף יכול לשמש לצרכים אישיים, ללא דיווח ספציפי למדינה. קרן הפנסיה שאינה משולמת על ידי מדינה משקיעה את הכספים המושקעים על ידכם, כדי להרוויח הכנסה ולהגדיל את החיסכון שלכם. לכן אין כאן סיכון, החסכונות שלכם מוגנים בצורה מאובטחת: על פי החוק, הקרן לא יכולה להביא לך הפסדים. במקרה זה, הקרן תבטיח הכנסות על חשבון הכספים שלה.

האם יש צורך בחסכון?

יציאה לפנסיה זה דבר יקר. מומחים מעריכים כי תזדקק ל-70 עד 90 אחוז מההכנסה שלכם לפני פרישה כדי לשמור על רמת חיים לאחר שתפסיקו לעבוד. קחו אחריות על העתיד הפיננסי שלכם. תכנון מראש הוא המפתח לפנסיה בטוחה. אם אתם כבר חוסכים כסף, בין אם לפנסיה או למטרה אחרת, המשיכו! תדעו שחסכון בכסף הוא הרגל בריא. אם אתם לא מתמהמהים, זה הזמן להתחיל. נסו להתחיל לחסוך מעט אם אתם צריכים, ונסו להגדיל את הסכום שאתם מפרישים מדי חודש. ככל שתתחילו לחסוך כסף מוקדם יותר, כך יהיה לכם יותר זמן לצבור אותו, הפרישו כסף לפנסיה בראש סדר העדיפויות. הכינו תוכנית, היצמדו אליה והציבו יעדים. זכרו שאף פעם לא מוקדם מדי או מאוחר מדי להתחיל לחסוך כסף.

הטיפים שניתנו כאן יפנו אותכם לכיוון הנכון, אך תזדקק למידע נוסף. כנסו לשוחח עם המעסיק, הבנק, האיגוד או היועץ הפיננסי שלך. שאלו שאלות וודא שאתם מבינים את התשובות. קבלו עצות מעשיות ותתחילו לפעול עוד היום!

ליועץ מלא על תתכנון פרישה וניהול פיננסי נכון פנו לחברת אפיקים נ.מ. מתכננים פיננסים בישראל בטלפון 0774230023