Site icon מקומונט לוד

תכנית “לוד צפון” אושרה להפקדה בותמ”ל

■ אחרי דיון מרתוני בן 11 שעות אישרה הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים (ותמ”ל), את הפקדת אחת התוכניות החשובות ואולי המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של לוד ■ ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו: “מדובר בעוגן כלכלי עצום לעיר לוד הכולל מלבד 6,000 יחידות דיור באיזור העיר העתיקה, גם 2.5 מיליון מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר, כולל מרכז הקונגרסים הגדול והמתקדם בישראל, בית מלון ומרכזי בילוי ופנאי. זהו מהלך חשוב בהפיכתה של לוד למרכז אורבני ראשי בלב ישראל” ■ יו”ר הותמ”ל: “התוכנית מביאה לביטוי ומעצימה את כלל היתרונות של העיר לוד”

הוועדה לתכנון מתחמי דיור מועדפים (ותמ”ל) נתנה אישור להפקדת תמ”ל “לוד צפון”. התכנית היא יוזמה של עיריית לוד ומשרד הבינוי והשיכון ומקודמת ע”י כלכלית לוד, כחלק מהסכם הגג הגדול בישראל. הרובע יכלול 6,000 יחידות דיור, 2.5 מיליון מ”ר שטחי תעסוקה ומסחר בעירוב שימושים, שיהפוך את צפון לוד למתחם התעסוקה והמגורים הבא של גוש דן. במסגרת התכנית, מקודם בלוד מרכז הקונגרסים הגדול והמתקדם בישראל וכן בית מלון ומרכזי בילוי ופנאי.

הרובע החדש כולל נגישות תחבורתית חסרת תקדים –  חיבור של כביש 200 החדש למחלף נתב”ג בכביש 1 ולכביש 40, הוספת 2 תחנות רכבת, תחנות מטרו לקו M1, הקו החום של הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבורית שיחברו בין תחנות הרכבת של העיר לחניון שפירים דרך הרובע ורשת שבילי אופניים והליכה.

תוכנית לוד צפון. באדיבות: חברת מנעד

ראש עיריית לוד, עו”ד יאיר רביבו, אמר כי “לוד הופכת למרכז תחבורה, מגורים ותעסוקה ראשי בלב ישראל, וממנפת את המיקום יוצא הדופן שלה. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי, הרשות המקומית, עסקים חדשים ותושבים ותיקים וחדשים, שמביעים אמון בעיר”.

“תודתי לכל גורמי העירייה וכלכלית לוד, שעבדו בשנתיים האחרונות במסירות ובאמונה על התכנית החשובה הזו, למשרדי הממשלה ולחברי הותמ”ל, למחזיק תיק ההתחדשות העירונית רפי יקותיאל שהתלווה אליי לדיון החשוב, לאודליה ארז מחזיקת תיק הפיתוח הכלכלי ולכל מי שנטל חלק בציון הדרך ההיסטורי של לוד. תודה אישית מיוחדת ל-2 אנשים יקרים –  אריאל יוצר, יו”ר הותמ”ל ולדקלה פרסיקו מתכננת הותמ”ל, שהם דוגמא ומופת לעובדי ציבור מצטיינים ומסורים ש”מתאבדים” על המשימה בכל מחיר, והודות להם ולצוות הנהדר שלהם תכנית “לוד צפון” יחד עם התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד המהלכים הנוספים שאנו מקדמים, יהפכו בע”ה את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות, והיום אני נרגש ואופטימי יותר מתמיד. בשעה טובה!!!

מנכ”ל כלכלית לוד, עו”ד בן מיוסט, ציין כי “התכנית תביא ליצירת קשר רציף מהרובע החדש למרכז העיר, העיר העתיקה, שכונות העיר הסמוכות ואזור התעסוקה הקיים. זהו שלב נוסף בקידום הסכם הגג בין עיריית לוד, כלכלית לוד וממשלת ישראל. ההסכם, בהיקף של כ-8 מיליארד ₪, צפוי להביא להכפלת אוכלוסיית העיר בתוך פחות מעשור, בניית כ-20 אלף דירות, מיליוני מ”ר תעסוקה ומסחר והקמה בפועל של אמצעי תחבורת המונים, שיחזירו את לוד לתפקידה ההיסטורי כצומת הדרכים הראשית של ישראל”.

ראש העיר יאיר רביבו עם אריאל יוצר, יו”ר הותמ”ל ודקלה פרסיקו, מתכננת הותמ”ל. צילום: דוברות לוד

יו”ר הותמ”ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר ציין כי “התכנית בלוד משלימה את מארג התכניות שקודמו בוועדה ויהפכו את העיר לוד למוקד מגורים ותעסוקה בלב המטרופולין. התכנית מביאה לביטוי ומעצימה את כלל היתרונות של העיר בהיבט המיקום הקיימים לעיר – על צומת דרכים ארצית, באמצע רשת המסילות ובקרבה לנתב”ג, ובכך תוכל למצות את הביקוש הגובר למגורים והן לשטחי תעסוקה.

אד’ יאיר אביגדור, אד’ רונן כינורי ואד’ שלומי זאבי מחברת מנעד הם אדריכלי התכנית. ניהול התכנון מבוצע ע”י חברת אביב AMCG.