Site icon מקומונט לוד

תלמידי לוד מתכוננים לקראת הגיוס

“בצוו-תא”, מיזם ההכנה המקצועית לקראת הגיוס לצה”ל הגיע לבתי הספר התיכוניים בלוד. המטרה – הגדלת אחוזי הגיוס והשירות המשמעותי

הגיוס לצה”ל הוא זכות גדולה ומרגשת עבור כל אזרח במדינת ישראל. היום שבו הנער הופך לחייל, הרגע בו “הילד” לובש מדים ומצטרף לשושלת הדואגת לביטחונה וקיומה של מדינת ישראל- מרגש כל אב ואם.

אך ההצטרפות לצה”ל אינה מתחילה ביום הגיוס אלא עוד כמה שנים קודם לכן, הצטרפות שכרוכה בתהליכי מיון רבים לתפקידים השונים הקיימים במערכת הצבאית.

הצו הראשון הוא אחד השלבים המרכזיים בתהליך הגיוס לצה”ל והוא מרכיב מכריע בהשפעתו על התפקיד אותו ימלא החייל במשך שירותו.

לפני מספר שנים נולד מיזם “בצוו-תא” שבו מגיעים לצו הראשון תלמידי תיכון באופן מרוכז ומתואם, מה שמעלה משמעותית את אחוז התלמידים המסיימים את התהליכים בהצלחה ומוסללים לתפקידים משמעותיים בצבא.

הכנה לצהל בבתי הספר התיכוניים בלוד. צילום: עיריית לוד

השנה, כחלק מחזון העירייה, להעלות את אחוזי הגיוס לצה”ל בכלל ולתפקידים משמעותיים בפרט, יצאו התיכונים אורט, נעמ”ת, דרכא וישיבת צביה אלישיב ל “בצוותא”, כאשר בכל אחד מהתיכונים התקיימה הכנה מקצועית מקדימה לצו הראשון.

ההכשרה כללה סימולציות, המדמות באופן כמעט זהה את מבנה יום הצו הראשון בקבוצות קטנות ובנוסף, במימון אגף החינוך בעיריית לוד כל תלמיד קיבל גישה לאפליקציה המאפשרת גישה מלאה וחינמית המדמה את המבחנים הפסיכוטכניים, אשר אלו מבחנים בעלי חשיבות עליונה בקביעת הנתונים האישיים של התלמידים ובקביעת אופי שירותם הצבאי.

התלמידים שחזרו מיום “בצוותא” העידו שההכנה תרמה לתחושת הביטחון והמסוגלות שלהם לעמוד ולהצליח בתהליך המיון, שנוצרו גם באמצעות הגעה ליום זה לצד מחנכים וחיילי התיכון.

את מערך ההכנה הובילה בהצלחה גדולה לידור יתום-סעדון, רכזת תכנית “זינוק בעלייה” במחלקת הנוער יחד עם רכזי הכנה לצה”ל בתיכונים ועם החיילים.