Site icon מקומונט לוד

תעלומה: מי עומד מאחורי פרופיל האינסטגרם של “כיכר הכדורים”?

כיכר הכדורים

כיכר הכדורים. צילום: גוגל וויו

לפני כחודש עלה לרשתות החברתיות פרופיל היתולי המזדהה כ”כיכר הכדורים”, הלוא היא הכיכר המפורסמת במפגש הרחובות גבריאל-בן גוריון-סן מרטין שבשמה הרשמי נקראת על שמו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין. מקומונט לוד חקר ובדק – וגם גילה קצה חוט..

כיכר הכדורים היא כנראה הכיכר (למעשה, מעגל תנועה; א”ט) הכי מוכרת בעיר לוד. יש מי שקורא לה כיכר הכדורים ויש מי שדבק בשמה הרשמי – כיכר מנחם בגין, ויש גם לא מעטים שמתעקשים לשמר את הכינוי הפרובלמטי שהוענק לה על ידי התושבים בסביבה ומעלה על נס את פועלו של ראש העיר מקסים לוי שבימיו נבנתה הכיכר, אבל לאחרונה עלה הפרסום של הכיכר מדרגה.

באישון ליל נפתחו ברשתות החברתיות פרופילים אישיים ל”כיכר הכדורים”, בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב ואפילו בווטסאפ ומפעילי העמוד, שמסרבים להזדהות, מעלים תמונות, סיפורים ו”ממים” הקשורים בכיכר ובסביבתה.

כיכר הכדורים. צילום: גוגל וויו

במאמץ מיוחד התחקנו במקומונט לוד אחר מפעילי העמוד והצלחנו לשאול אותם כמה שאלות.

אז מה נסגר, למה פתחתם את העמוד?
פרוייקט כיכר הכדורים בלוד היא יוזמה לודאית, חדשה יחסית. לפני בערך חודש נפתחו עמודי הפייסבוק והאינסטגרם ובנוסף גם את חשבון הוואצטאפ של כיכר הכדורים בלוד ובקרוב גם נפתח את ערוץ היוטיוב שלנו.

מה מטרת הפעילות?
הפרוייקט עדיין בתהליך הרצה, עוד לא קיבלנו מספיק חשיפה והרבה לודאים עוד לא מכירים אותנו – הם אולי מכירים את הכיכר בסן מרטין – אבל לא את “כיכר הכדורים בלוד” ולמרות זאת קיבלנו די הרבה תגובות מאנשים. רובם משועשעים מהעובדה שלכיכר הכדורים יש דף ברשתות חברתיות, אחרים שואלים אם אנחנו מטעם העירייה (“אנחנו לא!”), ויש כאלה גם ששולחים לנו תמונות מהביקור שלהם בכיכר הכדורים.

למה דווקא כיכר הכדורים?
הכיכר היא סמל של העיר לוד. אין הרבה סמלים לעיר, מקומות שתוכל להצטלם בהם ולדעת בוודאות שהם צולמו בלוד.
וכיכר הכדורים היא כזאת. היא משהו מיוחד, מסקרן, כל מי שעובר לידו לא יכול שלא לבהות ולחשוב כמו יופי יש בכיכר הכדורים.

בחרתם בשם קצת נייטרלי – לא הרשמי וגם לא הכינוי היותר מוכר…
נכון, אומנם השם המקורי של הכיכר הוא “כיכר מנחם בגין” והוא קרוי בפי כל הלודאים “הביצים של מקסים”, אבל להריץ פרוייקט לכיכר “הביצים”? קצת פחות מתאים.
שה”ביצים” ישארו בדיחה פנימית לודאית. כיכר הכדורים מכוונת לכל הארץ.

אז מה המטרה הסופית שלכם?
פשוט שאנשים יכירו את כיכר הכדורים, יבואו להצטלם, להנות, לחוות את העיר. נכון שהעירייה עושה רבות לשיפור העיר, מרגישים זאת בשטח. ואנחנו כאן כדי שאנשים מחוץ ללוד ידעו את זה, כולם ירוויחו מהפרסום של כיכר הכדורים!