Site icon מקומונט לוד

תקציב: עיריית לוד אישרה למעלה מ-800 מיליון ש”ח לחינוך, תשתיות ורווחה

תקציב עיריית לוד לשנת 2021 אושר השבוע בישיבת מועצת העיר כשכל הנוכחים, למעט אחד, הצביעו בעד. המתנגדים היחידים היו חברי המועצה הערבים שהחליטו לא להגיע לישיבה במחאה על קיום צווי ההריסה לבניה הבלתי חוקית בשכונות הערביות בעיר.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו וחברי מועצת העיר, אישרו והעבירו ביום חמישי האחרון, את תקציב עיריית לוד לשנת 2021 בסך של כ-805 מיליון שקלים הכוללים הן את התקציב השוטף ואת את תקציבי התב”ר (תקציב בלתי רגיל; תקציבי הפיתוח; א”ט) העירוניים.

קדמה להצעת התקציב עבודת הכנה משמעותית של אגף הכספים בעירייה ושל גזבר העירייה ציון הדר, יחד עם ראש העיר וחברי המועצה ובטרם ההצבעה במועצת העיר, קיים ראש העיר דיונים בוועדת הכספים ובהנהלת העיר בהשתתפות חברי מועצת העיר על סעיפי התקציב השונים, וזאת לגיבוש תקציב עירוני מוסכם, שקול ואחראי.

בשל ההתמודדות עם נגיף הקורונה במהלך שנת 2020, וכן אי אישור תקציב המדינה והיעדר ממשלה נבחרת המזרימה תקציבים לרשויות המקומיות, נחתך תקציב העירייה בכ-128 מיליון שקלים, כאשר התקציב הסופי של 2020 עמד על כ-933 מיליון ₪.

יצוין כי בשל העובדה שמערכות השלטון משותקות מעל כשנה בהיותן עסוקות בסבבי בחירות ובשל העובדה שתקציב המדינה לשנת 2020 טרם אושר אף שהשנה הסתיימה, לא ניתן היה לקבל ממשרדי הממשלה השונים מידע מבוסס על גובה המענקים המעודכן להם תהיה זכאית העירייה בשנת 2021.

תקציב עיריית לוד אושר. צילום: עיריית לוד

“התקציב שאושר הינו תקציב ראשוני” אמר ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו, “וכולי תקווה שעם תום משבר הקרונה, המשבר הפוליטי והכלכלי, נחזור למערכת יציבה עם וודאות כלכלית גדולה יותר שתאפשר לנו לעדכן את התקציב ולהגשים את המשימות שייעדנו לעצמנו”.

“את הכסף הזה נשקיע בחינוך, רווחה, תשתיות, פיתוח, בנייה, ספורט, תרבות וקהילה, ביטחון, הגברת המשילות ומלחמה בפשיעה, ניקיון וטיפוח חזות העיר, בדגש על ייעול המנגנון העירוני לקראת המעבר לבית העירייה החדש והרחבת סל השירותים לתושב”, אמר ראש העיר.

רביבו הודה לחברי המועצה השותפים לעשייה כל אחד בתחום אחריותו, ולכל העוסקים במלאכת הכנת התקציב, בהם למנכ”ל העירייה אהרון אטיאס, גזבר העירייה ציון הדר וסגניתו אסתי רוט, על עבודתם המקצועית תוך עמידה בלוחות הזמנים, עם סיומה של שנת 2020 ושמירה על המסורת ארוכת השנים של העירייה, שלא להתחיל שנת תקציב ללא תקציב מאושר.

בתום ישיבת המועצה, איחל ראש העיר כי “אנו מקווים שבע״ה השנה הקרובה תהיה מוצלחת יותר משנת 2020, אותה עברנו במאמץ רב, בצל נגיף הקורונה – ושכל מה שעברנו, היה לצורך עלייה גדולה והמשך הצעדת העיר קדימה!”.