Site icon מקומונט לוד

תרגילי גב לטיפול בכאבים

במאמר זה תוכלו לקבל מידע שיבאר לכם מהם כאבי גב, מהן הדרכים הנפוצות לטיפול בכאבי גב ואילו תרגילים מומלץ לבצע על מנת למנוע אותם.

מהם כאבי גב?

כאבי גב הינם מהתופעות הרפואיות הנפוצות ביותר, כאשר מוערך כי אחד מכל חמישה אנשים ידווח לרופא המשפחה שלו על תחושות של כאבי גב בכל זמן נתון בשנה, וכשמונים אחוזים מן האוכלוסייה הבוגרת יחוו אירוע אחד או יותר של כאבי גב בחייהם.
מקובל לחשוב שתופעה זו מופיעה בעיקר אצל אנשים מבוגרים, אך ניתן לראות כי כיום, במאה ה-21, גיל הסובלים מכאבי הגב הולך ויורד, ואף שכיחות התופעה ככלל הולכת ומתרחבת. זאת מאחר ואורח החיים המקובל כיום כולל ישיבה לאורך שעות רבות, בנוסף לעלייה בשיעורי השמנת היתר, הדיכאון והלחץ, המשפיעה גם הם על בריאות הגב.

ישנם שני סוגים עיקריים של כאבי גב – כאב גב כרוני וכאב גב חריף ונקודתי. נהוג להעריך כי הנקודה המבדילה בין שתי התופעות היא בעת הימשכות הכאבים מעבר ל – 6 שבועות, אז הם ייחשבו לכרוניים. כאב הגב הכרוני יהיה בדרך כלל פחות חד ויותר נסבל, אך יתמשך לאורך זמן רב. לעומת זאת, כאב הגב האקוטי יכול להיחוות גם כמעין התקף של כמה שעות של כאב חד ומרוכז.

דרכי טיפול נפוצות

במצב של כאבי גב, מרבית הטיפולים יכללו שילוב של משככי כאבים עם טכניקות נוספות לטיפול, אך ברוב המקרים לא קיים טיפול אשר ביכולתו ממש לפתור את הבעיה כמו טיפול תרופתי באנטיביוטיקה וכדומה.
בעת כאב גב אקוטי, מוקד הטיפול הינו הקלה על הכאב, ולכן מומלץ לנקוט כמה מדרכי הטיפול הבאות:

תרגילים מומלצים

כאמור, אין לוותר לחלוטין על פעילות גופנית בעת תחושה של כאבי גב, ומומלץ לבצע תרגילים מסוימים על מנת להקל על הכאב ואף למנוע כאבים עתידיים.
רצוי לבצע תרגילים עדינים ומתונים, כדוגמת מתיחות, שכיבה על הגב בעת הצמדת ברכיים לבטן, הליכה קלה, וסיבוב עדין של הגב. יש להעלות את עצימות הפעילות בעת שהגוף מאפשר זאת, אך
חשוב להימנע מתנועות חדות ומכאיבות.
ברוב המקרים מומלץ להתייעץ עם פיזיותרפיסט או רופא על מנת להתאים את התרגילים הרצויים למצב הספציפי של המטופל.