Site icon מקומונט לוד

תרגילי קיגל – מה הם ואיך לבצע אותם?

עשרות אלפי אנשים בישראל חווים מידה מסוימת של בריחת שתן או אובדן לא רצוני של שתן. בריחת שתן כתוצאה מלחץ, אחת מארבעת הסוגים של בריחת השתן, נפוצה יותר בקרב נשים. נשים הסובלות מבריחת שתן כתוצאה מלחץ חוות דליפת שתן כאשר הן משתעלות, מתעטשות, צוחקות או עוסקות בפעילות כלשהי המגבירה את הלחץ על שלפוחית השתן ו\או הרקמה התומכת.

במקרים רבים כפתרון זמני ניתן להשתמש במוצרי ספיגה שונים המתאימים למבוגרים כגון חיתולים או תחתונים סופגים לבריחת שתן קיגל הם תרגילים שניתן לבצע בבית ויכולים לעזוק לשפר את השליטה בשלפוחית השתן. כאשר מבצעים אותם מידי יום, תרגילים אלה מחזקים את שרירי רצפת האגן התומכים בשלפוחית השתן.

התחילו לתת שתן. ברגע שהזרם מתחיל, נסו לעצור אותו. אם זרימת השתן מפסיקה, אפילו במעט, מצאתם את השריר הנכון. הערה חשובה: ברגע שמצאתם את השריר הנכון, בצעו את התרגילים לא בזמן מתן שתן.

טכניקה נוספת היא לכווץ את השריר בפי הטבעת שימנע מעבר גזים. אם אתם מרגישים משיכה או תחושת הידוק, אתם משתמשים בשריר הנכון.

בצעו 40 תרגילים מידי יום, מחולקים לארבעים סטים של 10 תרגילים כל אחד. פנו זמן בבוקר, בזמן ארוחת הצהריים, בערב ובמיטה על מנת לבצעם. מציאת זמן לבצעם בכל יום חשובה מאוד. כמו באימון של כל שריר אחרים, לתרגילים לוקח זמן על מנת להשפיע. אז אל תתייאשו. לעיתים נדירות ישנו שיפור לפני שעברו שישה שבועות של התמדה.

תרגילי קיגל הן אחת מאפשרויות הטיפול הלא פולשניות אשר נשים שחוות אי שליטה במתן שתן יכולות לנסות. עם זאת, ישנן עוד סיבות רבות לבריחת שתן גם אצל גברים וגם אצל נשים, עבור אנשים מסוימים טיפולים לא פולשניים לא יעזרו לבטל לחלוטין את הסימפטומים של בריחת שתן. אנשים אלה עשויים להיות מועמדים טובים עבור ניתוחים פולשניים מזעריים אשר מבוצעים תוך מספר דקות.

תמונה באדיבות: pixabay