Site icon מקומונט לוד

אביזרים לעיצוב הבית – גם כאן ניתן לחסוך!

הצורך המהותי לחסוך בהוצאות משק הבית, המשותף ללא מעט משפחות בישראל ובמיוחד למשפחות דתיות ומסורתיות רבות המכילות מספר נפשות גדול יחסית, גורם לרבים מאיתנו לחשוב שבהכרח חייבים לוותר על כל קנייה של מוצר אשר אינו מהותי והכרחי לחלוטין. כל דבר שאינו מזון, תרופות וכו’ הופך למותרות ואנו עלולים למצוא את עצמנו בסוג של “מצור כלכלי” בו איננו רוכשים מוצרים שונים שכן יכולים לשפר את איכות החיים שלנו.

התחום של עיצוב הבית הוא דוגמה טובה לכך – אנשים המעוניינים לחסוך נמנעים פעמים רבות מלקנות מוצרים לביתם, שכן הם נתפסים בעיניהם כמוצאי מותרות. בפועל, פעמים רבות זהו לא המצב, ולמרבה המזל גם בתחום כמו עיצוב הבית ניתן למצוא לא מעט דרכים לחסוך, כמו גם לשפר את איכות החיים בהוצאה מינימאלית.

מכשירי חשמל ותאורה לבית – לפעמים דווקא הקנייה מביאה לצמצום ההוצאות

דוגמה לכך שקניית אביזרים ומוצרים שונים מהעולם של עיצוב הבית יכולה לשחק דווקא לטובת מצב חשבון הבנק שלנו, ולא לרעתו, ניתן למצוא בתחום התאורה לבית.

בכל הנוגע לאביזרי תאורה לבית, קנייה חכמה של אביזרים אלו יכולה להיעשות לא רק תוך כדי הוצאה נמוכה יחסית, אלא גם ממש לחסוך לנו בהוצאות השוטפות לאורך החודשים והשנים הבאות. זאת מפני שרכישת גופי תאורה לבית המבוססים על טכנולוגיות חדשניות (דוגמת טכנולוגיית תאורת ה LED) מביאה לחיסכון משמעותי בתצרוכת החשמל, ולכן מחזירה את עצמה בתוך מספר חודשים ספורים, ואז ממשיכה לחסוך עבורנו בחשבונות החשמל החודשיים. סיבה נוספת לכדאיות של בחירה חכמה של אביזרי תאורה לבית היא אורך החיים שלהם – מוצרי התאורה לבית החדשים המיוצרים בשנים האחרונות מחזיקים מעמד שנים רבות בהרבה מגופי התאורה הישנים, ולכן יחסכו לנו קנייה מחודשת של נורות וכו’ – עוד חיסכון בהוצאות לאורך זמן.

בדומה לתחום התאורה לבית ניתן לחשוב על מוצרים נוספים מעולם העיצוב לבית אשר יסייעו לנו בפועל לחסוך בהוצאות, ובכללם מכשירי חשמל שונים דוגמת גופי חימום או מכשירים למטבח אשר מתוכננים ומיוצרים כיום כך שיצרכו מעט חשמל ויחזיקו מעמד לאורך זמן רב יותר.

חפשו את המבצעים – לאבזר את הבית כמה מאות שקלים 

צילום קובי עטיה

נקודה נוספת שחשוב להבין בנוגע לרכישת אביזרים לעיצוב הבית היא כי כאשר מבצעים קניות מרוכזות במקומות הנכונים ובזמן המתאים (בעיקר בעת מבצעים שונים…), ההוצאה הכוללת על אבזור חלקים שלמים מן הבית יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים בלבד.

רשתות ענק כמו איקאה וכו’ מציעות לעיתים מבצעים אשר הופכים את המוצרים שלהן, אשר זולים בכל מקרה, לאטרקטיביים עוד יותר. במקרים כאלו, הוצאה בת כמה מאות שקלים תאפשר לכם לאבזר בקלות חלקים שלמים מן הבית, כך שהתמונה שיש לנו בראש לפיה עיצוב הבית הוא בגדר מותרות הכרוכות בהוצאות של אלפי ועשרות אלפי שקלים אינה בהכרח נכונה.

לסיכום, רכישת אביזרים לעיצוב הבית אינה חייבת להיות סיפור יקר. לא מדובר בהכרח במותרות, וניתן אפילו לחסוך כסף בטווח הארוך, במידה ורוכשים אביזרים אלו בצורה חכמה ומחושבת.