Site icon מקומונט לוד

אובדן כושר עבודה – כל מה שאתם צריכים לדעת

זה לא סוד, כאשר קורות תאונות בין אם תאונות דרכים ובין אם תאונות עבודה אנחנו עלולים לחוות אובדן כושר עבודה לו יש השלכות מאד קשות על חיינו. זהו בדיוק הזמן לדאוג לכך שיהיה לכם עורך דין מקצועי וברמה גבוהה העוסק בתחום הנזיקין על מנת שתוכלו לקבל את מיצוי הזכויות המלא שלכם, ואת הפיצוי הכספי הראוי לכם לחיים איכותיים יותר למרות הנזקים.

credit: canva

מהו אובדן כושר עבודה והאם הוא קבוע או זמני?

אובדן כושר עבודה הוא למעשה מצב שבו אנשים נפגעים מתאונות, מחלות או כמה בעיות רפואיות וכתוצאה מכך אינם יכולים לעבוד כפי שעשו זאת לפני שהחלו להן הבעיות הרפואיות. ישנם שלושה סוגים של אובדן כושר עבודה:

אובדן זמני של כושר עבודה הוא סיטואציה בה המבוטח לא יכול לעבוד לפרק זמן מוגדר מראש, ובסוף תקופה זו הוא חוזר לתפקידו ולתפקוד רגיל.

אובדן מוחלט של כושר עבודה הוא למעשה מצב שבו המבוטח בשל מחלה קשה או תאונה לא יכול להמשיך בעבודה שלו, ויש לו פגיעה בזכר של מעל ל75% באופן זמני או לתמיד.

אובדן כושר עבודה חלקי יכול לקרות במצב שבו המבוטחים חולים או נפגעו בתאונה ואינם יכולים לעבוד בשל כך. לעיתים, מצב זה מוגדר כאובדן כושר עבודה מלא אך בעקבות שיפור המצב הבריאותי עם הזמן, הופך לאובדן חלקי.

מהן ההשלכות של אובדן כושר עבודה

לאובדן כושר עבודה יש השלכות רבות על החיים בכלל וחשוב לדעת במה זה יכול לבוא לידי ביטוי:

ירידה ביכולת העבודה עלולה להוביל לרמות פרודוקטיביות נמוכות יותר, המשפיעות הן על הפרט והן על הארגון. פספוס יעדים, תפוקה שאינה טובה, הפסדים כספיים ובכלל איכות חיים שאינה טובה בשל פרודוקטיביות ברמה נמוכה.

אובדן כושר עבודה עלול להחמיר בעיות בריאותיות קיימות או לגרום לבעיות חדשות, וליצור מעגל בעייתי של ירידה בבריאות ובביצועים בעבודה.

אנשים שחווים אובדן כושר עבודה עלולים להתמודד עם סטיגמה חברתית, בידוד והערכה עצמית מופחתת. סיטואציה זו משפיעה עוד יותר על התחושה הנפשית שלהם ועל ביצועי העבודה מעבר לכך.

כאשר חושבים הרבה יותר קדימה, אובדן כושר עבודה יכול להוביל להגדלת עלויות ברמת הטיפול הבריאותי, אובדן הכנסה עבור אנשים שנפגעו ובעיות בהכנסה בשל חוסר יכולת לעבוד כראוי.

אובדן כושר העבודה הוא נושא מורכב שיכול להיות בעל השלכות משמעותיות ומרכזיות על החיים האישיים והעסקיים של הנפגעים, על המעסיקים ועל החברה כולה. על ידי הבנת הסיבות שלה וההבנה שאובדן כושר עבודה יכול גם להביא לסיטואציות קשות כמו נכות כללית ובכלל בעיות בחיים האישיים, הבריאותיים והעסקיים אפשר ורצוי לדאוג לכך שתהיו מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר ברמה המשפטית, על מנת שתוכלו לקבל את מלוא מיצוי הזכויות שלכם.

עו”ד רענן ללזר הוא בוגר הפקולטות למשפטים ולכלכלה, ובעל תואר שני במנהל עסקים. לעו”ד ללזר ניסיון בייצוג תובעים מול חברות ביטוח, מול המוסד לביטוח לאומי ומול רשויות רלוונטיות נוספות בתחום זה. למשרד הניסיון והידע המלאים במימוש הזכויות הרפואיות בכל סוגי התאונות ומתמחה בייצוג תובעים מול הרשויות ב98% הצלחה. הצוות המקצועי והמשפטי מחכה לכם, התקשרו כבר עכשיו לפרטים מלאים.